برگزیده ها

مازندمجلس: دبیرکل سازمان ملل از عربستان و امارات متحده عربی خواست که به 'جنگ احمقانه در یمن' و محاصره این کشور پایان دهند.

مازندمجلس:  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت: معتقدم این جنگ (یمن) احمقانه بوده و در تضاد با منافع عربستان سعودی و امارات است.
گوترش با تاکید بر راه حل سیاسی و نیاز مردم یمن به کمک های بشردوستانه، ابراز امیدواری کرد که محاصره این کشور از سوی عربستان پایان یابد.
عربستان و متحدانش پس از شلیک یک فروند موشک از سوی نیروهای یمن به ریاض در ماه گذشته، همه راه های ارتباطی زمینی، دریایی و هوایی این کشور را بسته و پس از فشارهای بین المللی تنها بندر الحدیده و فرودگاه صنعا را بازگشایی کردند.
دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: به نظر من این جنگ رنج هولناکی را بر مردم یمن تحمیل می کند و در عین حال به عربستان و امارات نیز آسیب می رساند.
گوترش افزود: به نفع همه است که این جنگ پایان یابد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه گذشته خواستار بازگشایی راه های ارتباطی برای کمک های بشردوستانه شد، اما هیچ اشاره ای به تجاوزهای ائتلاف به سرکردگی عربستان و پایان جنگ نکرد.
با ادامه تجاوز عربستان و متحدانش به یمن، بیش از 7 میلیون نفر از مردم یمن در معرض قحطی بوده و تا کنون بیش از 2 هزار نفر در اثر بیماری وبا جان خود را از دست داده اند.
عربستان گوترش پایان امارات ارتباطی بازگشایی گذشته دبیرکل احمقانه بشردوستانه متحدانش