برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان گفت: تاکنون 85 هزار خون بند ناف اختصاصی و 5 هزار خون بند ناف عمومی ذخیره کرده ایم.

مازندمجلس:

مرتضی ضرابی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در مورد نحوه فعالیت بانک خون بند ناف موسسه رویان گفت: در بانک بند خون ناف، در زمان بارداری بندخون ناف جنین دریافت و نگهداری می شود. مادران باردار در دوران بارداری برای دریافت بند خون ناف جنین خود می توانند به موسسه رویان مراجعه کنند. 

وی ادامه داد: بند خون ناف دارای سلول های بنیادی است که در درمان بیماری ها در آینده می تواند موثر باشد. این سلول ها علاوه بر فرد متولد شده و پدر و مادر می تواند برای افراد خانواده یا انسان هایی که دارای سلول های بنیادی مشترک یا نزدیک هستند استفاده شده و درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد. 

مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان تاکید کرد: به خانواده هایی که دارای کودک تالاسمی و یا سرطانی هستند توصیه می کنیم نسبت به ذخیره خون بند ناف اقدام کنند چرا که در درمان بیماری های خونی به ویژه تالاسمی و سرطان ها می تواند مفید باشد. 

وی در مورد تعداد خون های بند ناف ذخیره شده گفت: از سال 84 این بانک کار خود را آغاز و نسبت به ذخیره خون بند ناف اقدام کرد. تاکنون 85 هزار خون بند ناف اختصاصی و 5 هزار خون بند ناف عمومی ذخیره شده است که پیش بینی می کنیم تا اخر سال جاری 5 هزار نمونه دیگر ذخیره سازی شود. 

ضرابی با اعلام اینکه سال آینده به باشگاه 100 هزار تایی ذخیره وارد می شویم، تاکید کرد: در خاورمیانه کشور نخست ذخیره کننده خون بند ناف جنین هستیم و پیشرفت های قابل توجهی را در حوزه ذخیره و درمان بیماری ها داشته ایم. 

مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان از انجام 20 پیوند با استفاده از خون بند ناف در کشور خبر داد و گفت: برای سال آینده علاوه بر بیماری های خونی، روی موضوع درمان فلج مغزی و اوتیسم با استفاده از خون بند ناف تحقیق می کنیم و امیدواریم این تحقیقات و تلاش ها به نتیجه برسد. 

 

ذخیره درمان بنیادی بیماری رویان موسسه آینده استفاده تواند دارای تاکید تالاسمی اقدام  مدیرعامل خانواده دریافت بارداری علاوه اوتیسم