برگزیده ها
جبارزاده : استانداران تحمیل نشدند/ سؤال و استیضاح حق نمایندگان و انتخاب استانداران حق وزیر کشور است

مازندمجلس: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تذکر، سؤال و استیضاح، حق نماینده است و حق وزیر کشور، انتخاب استانداران و معرفی آنها به دولت است. نمی‌شود این حق‌ها در مقابل و یا ناقض هم باشد.

مازندمجلس: اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در مورد به جریان افتادن استیضاح وزیر کشور در مجلس و اینکه یکی از علل آن، انتصاب استانداران عنوان شده، اظهار داشت: تذکر، سؤال و استیضاح، حق نماینده است و حق وزیر کشور، انتخاب استانداران و معرفی آنها به دولت است. نمی‌شود این حق‌ها در مقابل و یا ناقض هم باشد.
وی با بیان اینکه وزیر کشور، بر اساس حق قانونی خود و وظیفه‌ای که دارد، استانداران مورد پسند خود را انتخاب می‌کند تصریح کرد: طبیعی است که وزیر، در این پروسه، از همه صاحب نظران مشورت بگیرد و هیچ منعی برای گرفتن نظرات دیگران وجود ندارد. امّا اینکه نظری تحمیل شود یا برخلاف منویات دولت، فردی انتصاب شود این را نه وزارت کشور می‌پسندد و نه دولت. چون بعد از انتخاب استانداران توسط وزارت کشور، در مرحله بعد باید به تأیید دولت برسد.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: آنچه که تا امروز در ارتباط با انتخاب استانداران انجام گرفته، بر اساس اصول و برنامه‌های آقای وزیر و شخص رئیس جمهور بوده است و در این راستا، معیارهایی چون اعتدال- به عنوان مشی سیاسی-، توسعه گرا بودن، مردمی بودن و پاکدستی مدنظر قرار گرفته است.
جبارزاده افزود: همه گزینه‌ها، بر اساس این معیارها انتخاب شده‌اند و سایر استانداران نیز بر این اساس انتخاب خواهند شد. 
وی در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم تأکیدات دولت در این مورد، برخی رسانه‌ها اصرار بر تحملی بودن گزینه‌های استانداری دارند تصریح کرد: طبیعی است که این رسانه‌ها وقتی اخباری ندارند، این حرف‌ها را در جامعه مطرح می‌کنند؛ در حالی که واقعیت ندارد.

استانداران اینکه سیاسی استیضاح جبارزاده ندارد وزارت گرفته رسانه‌ها طبیعی انتصاب تحمیل معاون عنوان تصریح