برگزیده ها

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هر چند در مورد لیست‌های شورای عالی سیاست‌گذاری حرف و حدیث زیاد بوده و قطعا برخی بعد از ورود مجلس به وعده‌های خود پشت پا زدند اما شورا در مقابل رای مردم مسئول است و این جایگاه و حمایت مردم را نباید فدای افراد بی‌تعهد کند و باید به دنبال پیگیری مطالبات مردم باشد در غیر این صورت با استقبال منفی مردم مواجه خواهد شد.

مازندمجلس: جلال جلالی‌زاده درباره پیشنهاد باهنر برای گفت‌وگو میان سران جریان‌های سیاسی کشور، بیان کرد: اگر جناح‌های مختلف قصد اداره یک کشور براساس روش‌های مدیریتی جدید و مترقی را دارند، چاره‌ای جز به کارگیری همه نیروهای کشور نیست. متاسفانه با وضعیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد روز به روز دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شویم و نمی‌توان با یک جریان و طرز فکر کشور را اداره کرد. در نتیجه نیاز به حضور جریان‌های مختلف است. هر چند مشکل اساسی این است که یک جناح خاصی که دارای قدرت است اجازه حضور جناح دیگر را نمی‌دهد و این مسائل موجب شده خیلی از جناح‌های دلسوز از صحنه سیاسی حذف شوند. این نهادها باید کنترل شوند و این محدودیت‌ها برای حضور همه افراد جامعه در راستای سازندگی برداشته شود. اگر مسئولین تصمیم جدی و روش‌های درست و منطقی دارند با تک‌جناحی بودن نمی‌توان آنها را اجرایی کرد و کشور هر روز دچار مشکلات و مسائل می‌شود.
وی افزود: فکر و اندیشه اصولگرایی روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود. نسل جوان ما میانه‌ای با اندیشه‌های تندگرایانه و اصولگرایانه ندارد در نتیجه کسانی که در این جریان هستند خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که در جامعه حضور سایر جریان‌ها لازم است. اصولگرایان ناچارند میدان را بازتر بگذارند تا دیگر نیروهایی که در جنگ و حفظ نظام نقش داشته‌اند، حضور پیدا کنند چون بدون حضور آنها اصولگرایان قدرت اداره کشور را نخواهند داشت و بدون داشتن برنامه و مدیریت صحیح در خارج و داخل با مشکلات جدی مواجه خواهند شد و زمانی که با نارضایتی اقشار جامعه مواجه شوند، پاسخگوی وضعیت حاضر نخواهند شد در نتیجه ناچار هستند دیگر جریان‌های کشور را هم مشارکت دهند.
وی در پاسخ این سوال که آیا این پیشنهاد هم جزء تغییر تاکتیک‌های اصولگرایان است یا بعد از رفتار احمدی‌نژاد به این نتیجه رسیده‌اند که گفت‌وگو میان جریان‌های سیاسی کشور می‌تواند مثبت باشد، افزود: اصولگرایان به مشارکت دادن اصلاح‌طلبان نیاز دارند. عنوان ‌این تغییر تاکتیک اهمیتی ندارد و محتوای این پیشنهاد اهمیت دارد .
دبیر شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان شهرکرد در جواب این سوال که آیا رفتار رئیس جمهور در تغییر این تاکتیک تاثیر داشته یا خیر، افزود: عملکردی که تاکنون آقای روحانی داشته موجب نارضایتی افرادی بوده که به او رای دادند اما اینکه روحانی دارای چه برنامه و نقشه‌ای در این تغییر تاکتیک باشد و به چه نتایجی منجر خواهد شود، اهمیت دارد.
وی درباره عملکرد لیست‌هایی که تاکنون شورای عالی سیاست‌گذاری ارائه کرده است،  افزود: هر چند در مورد لیست‌های شورای عالی سیاست‌گذاری حرف و حدیث زیاد بوده و قطعا برخی بعد از ورود مجلس به وعده‌های خود پشت پا زدند اما شورا در مقابل رای مردم مسئول است و این جایگاه و حمایت مردم را نباید فدای افراد بی‌تعهد کند و باید به دنبال پیگیری مطالبات مردم باشد در غیر این صورت با استقبال منفی مردم مواجه خواهد شد.
جلالی‌زاده در بخش دیگری از حرف‌های خود درباره ضرورت استمرار دیدارهای اصلاح‌طلبان با رهبری بیان کرد: آنچه سیاست‌های ملی را مشخص می‌کند اظهارنظرهای رهبری است که خط مشی را تعیین می‌کند. این دیدارها موجب اعتماد بیشتر خواهد شد. اصلاح‌طلبان بارها نشان داده‌اند که هدفشان مقابله با نظام نیست و می‌خواهند حلال مشکلات باشند و گرفتاری‌های مردم را حل کنند و مانع از افتادن کشور در منجلاب‌های اقتصادی و سیاسی شوند. افرادی که دلسوز مردم هستند باید سعی کنند فاصله‌ها را کمتر و همفکری بیشتری را ایجاد کنند.
اصولگرایان نتیجه اصلاح‌طلبان جریان‌های سیاسی مشکلات افزود شورای دارند تغییر مواجه تاکتیک جلالی‌زاده جامعه اداره پیشنهاد مشارکت درباره نارضایتی رفتار می‌کند رهبری اهمیت تاکنون برنامه افرادی سیاست‌گذاری روحانی مسائل مختلف روش‌های جناح‌های گفت‌وگو مطالبات نمی‌توان جریان ندارد رسیده‌اند افراد دلسوز دارای نخواهند