برگزیده ها

مازندمجلس: غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به سوال نامه نیوز در مورد موضوع جامعه روحانیت مبارز در قبال رفتارهای اخیر احمدی نژادی ها گفت: ما این رفتارها را قابل اهمیت تلقی نمی کنیم. می خواهند خودشان را مطرح کند و اگر رسانه ها به آن ها بها دهند به هدف خود می رسند.

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز: غلامرضا مصباحی مقدم صبح امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوال نامه نیوز مبنی براینکه چرا اصولگرایان به عنوان جریان سیاسی که احمدی نژاد را به جامعه معرفی و هشت سال از او حمایت کردند، در مقابل رفتارهای اخیر او ساکت هستند؟ گفت: «من سخنگوی اصولگرایان نیستم. من سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هستم که در سال 1384 از آقای احمدی نژاد حمایت نکرد. در دور اول از آقای هاشمی حمایت کرد و در دور دوم نیز از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد». 
وی با اشاره به اینکه احمدی نژاد خودش را برآمده از جریان های سیاسی اصولگرا نمی دانست، گفت:  احمدی نژاد خودش را کاندیدای مستقل معرفی می کرد و معنی ندارد امروز از کسانی که از آغاز مسئولیت کاندیداتوری او را به عهده نگرفتند بخواهیم در قبال رفتار او پاسخگو باشند.
مصباحی مقدم افزود: « علاوه بر این اقتضای اصولگرایی پایبندی کاندیداها و مسئولین به اصول است. افراد تا وقتی که اصول را در نظر داشته باشند ، حمایت می شوند. وقتی که اصول را کنار گذاشته و منحرف شوند نباید انتظار حمایت داشته باشند».
وی در پاسخ به این سوال گریزی به ماجراهای بعد از انتخابات 88 زد و گفت: « مساله امروز ما همین است. اتفاقا ما از کسانی که از یک کاندیدا حمایت می کنند می خواهیم که به او بگویند وقتی در انتخابات شکست خورد خضوع کرده و کوتاه بیاید. چرا کوتاه نمیاید و مردم را به خیابان فرامی خواند و همچنان به اعتراضات ادامه می دهد؟ امروز هم چنین اظهار براعتی از ناحیه حامیان آن ها {literal}{{/literal}محصورین{literal}}{/literal} نمی بینیم و این نشان می دهد که حاضر نیستند مسئولیت رفتار کاندیدای خود را بپذیرند. این غلط است . اگر مسئولیت را نمی پذیرند لااقل اظهار برائت کنند».
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با رفتار اصولگرایانی که قبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد از او حمایت کرده و بعدا از او فاصله گرفتند را قابل ستایش دانست و گفت: « مسئولیت آن ها اقتضا می کند که در جاهایی که رفتارها مطابق اصول است حمایت کنند و جایی که مطابق نیست و در مواضع انحراف پدید آمده فاصله بگیرند». 
به گفته وی، هیچ جای ایرادی نیست چون انسان موجودی نیست که هیچ وقت تغییر موضع ندهند . امام (ره) نیز فرموده اند که میزان حال فعلی افراد است. بنابراین باید بر اساس حال فعلی افراد باید به آن ها نزدیک شد و از آن ها فاصله گرفت.
مصباحی مقدم در پاسخ به اینکه جامعه روحانیت مبارز در قبال رفتارهای احمدی نژاد چه موضع گیری می کند، نیز گفت:  « ما در جامعه روحانیت مبارز رفتارهای اخیر احمدی نژاد را مسائل با اهمیتی که نیاز به موضع گیری داشته باشد، تلقی نکردیم. او مایل است که خود را مطرح کند و تصور می کنیم که اگر رسانه ها به او بها دهند به هدف خود می رسد».
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جامعه روحانیت مبارز در شرایطی که جمنا به دنبال اصلاح ساختاری است و برخی گروه های سیاسی اصولگرا مثل جبهه پایداری، ایثارگران و رهپویان افول کرده اند، چقدر آمادگی ایفای نقش محوری دارد؟ گفت: این کاملا به نظر و انتظار احزاب، گروه ها و شخصیت های سیاسی از جامعه روحانیت بستگی دارد. ما به دنبال این نیستیم که سروری کرده و خودمان را تحمیل کنیم بلکه بر حسب انتظارات و تقاضاهای احزاب و گروه های همسو با جامعه روحانیت مبارز نظر خود را اعلام می کنیم.

احمدی حمایت جامعه روحانیت مبارز سیاسی امروز مصباحی رفتارهای literal مسئولیت فاصله باشند افراد رفتار اینکه سخنگوی اصولگرایان کوتاه احزاب اظهار ایرادی مطابق انتخابات دنبال ندارد کاندیدای دانست اصولگرا کسانی معرفی سروری جریان انتظار