برگزیده ها
عامل هک گسترده اوبر شناسایی شد

مازندمجلس: یک مرد 20 ساله اهل ایالت فلوریدا به عنوان عامل هک گسترده سایت اوبر در سال گذشته شناسایی شده است؛ هکی که باعث سرقت اطلاعات بیش از 57 میلیون مسافر و راننده اوبر شد.

مازندمجلس: به نقل از وی تری، رسانه ها افشا کرده اند که اوبر برای مخفی کردن این رسوایی هکری گسترده صدهزاردلار به این هکر رشوه داده و از او قول گرفته که اطلاعات دریافتی را نابود کند.

پرداخت این مبلغ به هکر اوبر در قالب یک برنامه اعطای جایزه صورت گرفته که این شرکت به منظور شناسایی آسیب پذیری های امنیتی خود اجرا می کند. البته برنامه یادشده توسط شرکتی به نام هکروان اجرا می شود.

مبالغ پرداختی به هکرهای شناسایی کننده آسیب پذیری های امنیتی اوبر در قالب این برنامه بین 5 تا 10 هزار دلار در نوسان بوده و سابقه نداشته که از این طریق 100 هزار دلار به هکرها پرداخت شود.

مدیران امنیتی ارشد اوبر که از این طریق بی کفایتی خود را مخفی کرده بودند، از گزارش موضوع به نهادهای امنیتی خودداری کرده بودند. با افشای این رسوایی دارا خسروشاهی مدیر جدید و ایرانی الاصل جدید اوبر دو نفر از مدیران امنیتی این شرکت را اخراج کرد.

گفته می شود تراویس کالانیک مدیرعامل سابق اوبر از این واقعه مطلع بوده است. وی به علت وقوع همین مشکلات و رسوایی های جنسی در اوبر مجبور به کناره گیری شد.

آ

امنیتی رسوایی برنامه شناسایی پذیری مدیران گرفته گزارش اطلاعات گسترده پرداخت