برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس پلیس استان خراسان رضوی گفت: کلاهبرداری که به بهانه اعزام روحانی به عتبات از امام جماعت مساجد و برخی مداحان معروف کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سردار قادر کریمی اظهار کرد: با توجه به ارجاع چند فقره شکواییه از سوى تعدادى از شکات مبنى بر کلاهبردارى با شگردى متفاوت رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اظهارات شاکیان مبنى بر اینکه فرد کلاهبردار ضمن معرفى خود به عنوان مدیر کاروان با "وعده اعزام روحانى کاروان" به همراه اعزام خدمه به صورت رایگان و همسفر روحانى با تخفیف نیمه بها، سوژه‌هاى خود را از طریق فضاى سایبر شناسایى و با برقرارى تماس حضورى در اطراف حرم مطهر یا سایر اماکن مقدس دیگر مانند مساجد، حسینیه‌ها و با چرب زبانى و ارائه شماره کارت و گفتن حرف‌هایى نظیر اینکه کاروان در حال تکمیل بوده و فقط یک ظرفیت باقى مانده است، قربانى کلاهبردارى خود را مجاب به واریز مبالغى از صد هزار تا دو میلیون و پانصد هزار تومان کرده بود.

رئیس پلیس استان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به شگرد کلاهبردار حرفه‌اى که قشر روحانى و امامان جماعت و برخى مداحان معروف در سراسر کشور را هدف قرار داده و به واسطه اطمینانى که شهروندان به قشر روحانى داشتند با هویت پنهانى که براى خود ایجاد نموده بود توانسته مبالغى چشمگیر را کلاهبردارى کند.

سردار قادر کریمى ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از رهگیرى‌هاى لازم در فضاى سایبرى و اقدامات فنى و تخصصى توانستند ردى از متهم در فضاى سایبر پیدا و با بررسى‌هاى بعدى مکان متهم نیز شناسایى شد.

وی تصریح کرد: در عملیات تعقیب و گریز متهم که سعى بر گمراه نمودن پلیس را داشته و هنگام مراجعه مامورین نیز قصد فرار از روى دیوار را داشت با تلاش کارشناسان پلیس فتا دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.

این مقام عالی انتظامى گفت: متهم که مردی ۳۲ ساله بود با مشاهده شواهد غیر‌قابل انکار، جرم خود را پذیرفت و بیکارى و کسب منفعت مالى را انگیزه بزه‌کارى خود اعلام و در رابطه با چگونگى طراحى نقشه خود؛ وقت گذرانى در کافه و هم‌صحبتى با فرد شیطان صفتى که این فکر را به ذهن وى آورده را دلیل اصلى انجام این کلاهبردارى دانست.

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوی تصریح کرد: این متهم که ۱۱ ماه از فعالیت کلاهبردارانه‌اش مى‌گذرد، برابر مستنداتى که تا‌کنون از سى نفر از مالباختگان (۱۳ نفر در مشهد و مابقى در شهرهاى تهران، قم، اهواز و بروجرد) به دست آمده، جمعا به مبلغ ۴۰ میلیون تومان کلاهبردارى کرده، اما با توجه به شگرد به کار گرفته شده و تحقیقات پلیس فتا، تعداد شکات این پرونده و مبلغ کلاهبردارى شده بیش از این ارقام برآورد مى‌شود.

به گفته کریمی در این رابطه تحقیقات ادامه دارد؛ لذا شهروندانى که در مدت یازده ماه اخیر به روش اعزام روحانى و همراه وى در سفر به عتبات عالیات مورد کلاهبردارى قرار گرفته‌اند، پس از اخذ مرجوعه قضایى و تشکیل پرونده جهت اعاده حق خود به پلیس فتا دایره عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبرى مراجعه  کنند.

 

کلاهبردارى روحانى کاروان استان کارشناسان تصریح اعزام ادامه سایبرى خراسان انتظامى پرونده تحقیقات رابطه تومان عملیات سایبر اینکه کریمی سردار معروف کلاهبردار همراه مبالغى شناسایى مداحان میلیون