برگزیده ها
تامین ۹۳ درصد سوخت استان تهران با استاندارد یورو 4

مازندمجلس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: به رغم اینکه این شرکت مکلف به تامین سوخت یورو ۴ تنها برای کلانشهر تهران است، اما در حال حاضر سوخت بنزین و نفت گاز یورو ۴ در ۹۳ درصد از استان تهران توزیع می شود.

مازندمجلس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: به رغم اینکه این شرکت مکلف به تامین سوخت یورو ۴ تنها برای کلانشهر تهران است، اما در حال حاضر سوخت بنزین و نفت گاز یورو ۴ در ۹۳ درصد از استان تهران توزیع می شود.

به گزارش ایلنا، کرامت ویس کرمی در این باره گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، شرکت ملی پخش منطقه تهران موظف شده است که سوخت بنزین و نفت گاز کلانشهر تهران را با استاندارد یورو ۴ تامین کند؛ این در حالی است که هم اکنون سوخت ۹۳ درصد از تهران و سایر شهرهای استان نیز به صورت یورو ۴ توزیع می شود.

وی همچنین متوسط مصرف روزانه بنزین استان تهران در ۸ ماه ابتدای امسال (تا ابتدای آذرماه) را ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود، ۶ درصد افزایش داشته است.

ویس کرمی به متوسط مصرف ۵ میلیون و ۴۴۰ هزار لیتری نفت گاز در ۸ ماه ابتدای امسال در استان تهران اشاره کرد و گفت: پارسال ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر نفت گاز در مدت مشابه مصرف شد که نسبت به امسال ۴ درصد کمتر بوده است.

به گفته وی این میزان نفت گاز تمام بخش‌های حمل و نقل، نیروگاه‌ها، صنایع و معادن و بخش خانگی را در بر می گیرد که تنها در بخش حمل و نقل، مصرف امسال با ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر نسبت به پارسال با ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر، ۶ درصد کاهش یافته است.

وی متوسط مصرف روزانه نفت سفید ۸ ماه منتهی به آذرماه امسال را ۴۰ هزار لیتر و مصرف نفت کوره را ۴۵ هزار لیتر عنوان کرد و افزود: این میزان به ترتیب در سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۱۲ هزار لیتر بوده است که با کاهش ۵ درصد و ۶۰ درصدی مصرف روبرو شده است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، گازمایع با ۱۱ درصد رشد، از ۵۴۰ تن در ۸ ماه ابتدایی پارسال به ۶۰۰ تن در مدت زمان مشابه امسال رسیده است.

وی از مصرف ۲ میلیون و ۶۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در ۸ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

ویس کرمی درباره مصرف سی ان جی در کشور اظهار کرد: مصرف سی ان جی امسال با متوسط ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعب در روز، نسبت به پارسال با ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار مترمکعب، ۸,۵ درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۴ انبار ذخیره سازی سوخت در منطقه تهران، اظهار کرد: هم اکنون از انبارهای ری، شمالغرب، شمالشرق و انبار گاز مایع استان تهران روزانه به طور متوسط ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده خارج و در سطح استان تهران توزیع و یا به استانهای دیگر ارسال می شود.

وی به وجود هزارو صد دستگاه تانکر نفت و گاز در این شرکت اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر فرآورده به وسیله این نفتکش ها و از ۴ انبار استان تهران توزیع شده است.

 

تهران میلیون استان امسال پارسال متوسط منطقه میزان توزیع اشاره انبار مشابه تامین ابتدای بنزین روزانه فرآورده درصدی فرآورده‌های اظهار گذشته مترمکعب افزایش آذرماه استاندارد افزود اکنون کلانشهر