برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به‌رغم اینکه این صنعت در دنیا دچار مشکلات فراوانی است، اما خوشبختانه در کشور ما روند رو به رشدی را طی کرده است.

مازندمجلس: محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در مراسم افتتاح فولاد شادگان عنوان کرد: این شرکت به دست مهندسان داخلی به بهره‌برداری رسیده است، این طرح در دولت یازدهم شروع و به پایان رسید.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مجموع صنعت فولاد کشور روند رو به رشدی داشته است، افزود: به‌رغم اینکه این صنعت در دنیا دچار مشکلات فراوانی است، اما خوشبختانه در کشور ما روند رو به رشدی را طی کرده است و در همین زمینه ظرفیت‌های جدیدی هم در زنجیره تولید فولاد ایجاد شده است.
شریعتمداری اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم نزدیک به ۶۶ میلیون تن در مجموع ظرفیت فولاد کشور  افزایش یافته است، همچنین در بخش صادرات این محصول نیز افتخارات زیادی را کسب کرده‌ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بنیاد مستضعفان یکی از بهترین فعالان در زمینه صادرات فولاد است خوشبختانه ما توانستیم ظرفیت صادرات فولاد را افزایش دهیم. امید است تا پایان سال جاری رکورد هشت میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را در بخش فولاد کشورمان تجربه کنیم.
وی اظهار کرد: حدود ۱۵ میلیون تن ظرفیت صادراتی فولاد در کشور است که البته امید است به‌زودی به برنامه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در کشور برسیم و این هدف اقتصادی را هم  محقق کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تقاضا برای دریافت مجوز تأسیس صنعت در خوزستان و کشور نشان‌دهنده این است که فعالان اقتصادی به اهمیت این موضوع واقف هستند. در این زمینه ۱۸ درصد افزایش درخواست صدور مجوز داشته‌ایم. در حوزه معدن نیز در همین خصوص ۲۲ درصد رشد نسبت به هفت‌ماهه سال اول را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: در شهرهای صنعتی خوزستان قراردادهای تنظیم‌شده برای واگذاری اراضی در حوزه صنعتی نسبت به هفت‌ماهه سال قبل دو برابر شده است. در خوزستان این آمار رو به رشد است.  در مناطقی مثل  شادگان که کمتر در زمینه تأسیس صنعت کار شده ، تأسیس فولاد کار بزرگی است.با لحاظ کردن فرصت‌های شغلی در این صنایع در استان خوزستان امیدوار هستیم تا فرصت‌های شغلی ایجادشده به هزار مورد برسد.
فولاد خوزستان زمینه افزایش صادرات تجارت شریعتمداری میلیون ظرفیت تأسیس صنعتی فرصت‌های هفت‌ماهه تصریح اقتصادی فعالان اظهار یازدهم شادگان پایان اینکه خوشبختانه مجموع تولید