برگزیده ها
محرومیت‌زدایی از منطقه مسجد‌سلیمان با راه‌اندازی واحد تولید آلومینیوم/ اعتبار ۳۶۳۰میلیارد ریال‌

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان گفت: ‌شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با هدف ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در منطقه محروم مسجد سلیمان افتتاح شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سیدعباس حسینی،‌ با اعلام این خبر، بیان کرد: این پروژه در راستای اهداف عالی بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت‌زدایی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان مناطق محروم کشور، در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در محدوده شهرک صنعتی شماره ٢ مسجد سلیمان ایجاد شده‌ است.

وی اضافه کرد: ارزش سرمایه‌گذاری طرح بالغ بر ۳ هزار و ٦٣٠ میلیارد ریال است که با وجود شرایط معمول پروژه‌های کشور، شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس موفق شد، مجموعه صنعتی آلومینیوم کاوه خوزستان را در زمان تعیین شده به اتمام رسانده و آماده بهره‌برداری کند.

حسینی با اشاره به اینکه این مجموعه با دارا بودن امکانات و تجهیزات توانمند شرایط خاص تولید را فراهم کرده توضیح ‌داد: شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با استفاده از پنج پرس منحصربه‌فرد جمعا به ظرفیت ١١ هزار تن که توانایی تولید انواع مقاطع ساختمانی‌، صنعتی‌، عمومی و آلیاژی تا مقطع ٥٠٠ میلیمتر را دارد شروع به‌کار کرده است.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس استفاده از تکنولوژی روز دنیا به منظور رفع نیاز و انتظارات مشتریان و ایجاد تنوع تولید با راه‌اندازی یک واحد قالب سازی‌، واحد عملیات حرارتی‌، واحد کار سرد و همچنین واحد خط رنگ الکترواستاتیک مجهز است‌.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده‌ است، اظهار داشت: این پروژه بخشی از برنامه‌های شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس در صنعت آلومینیوم است و پروژه بعدی که در همین منطقه انجام خواهد شد پروژه تولید بیلت و آلیاژ آلومینیومی است.

وی با بیان اینکه برای احداث این کارخانه بیش از ١٠٠ هزار متر خاکبرداری ، ٥٥ هزار متر مکعب خاک ریزی ، ٣٥ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام شده است، افزود: برای ساخت فضای کارخانه نیز بیش از دویست هزار و ٣٠٠ تن اسکلت فلزی ساخته و نصب شده است.

حسینی اضافه کرد:‌ یکی دیگر از دستاورد‌های پروژه ایجاد ١٢٩شغل مستقیم و ٥٢٠ شغل غیرمستقیم در فاز اول است که ٩٧ درصد از نیروهای بکار گرفته شده از جوانان متخصص بومی هستند و علاوه بر آن با توجه به فراهم شدن شرایط ایجاد صنایع پایین دستی می‌تواند به ایجاد اشتغال بیشتر منتهی شود.

وی‌ به پروژه بیلت‌سازی به عنوان پروژه بعدی شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه در مرحله دریافت اعتبارات اسنادی (LC) است، که بزودی گشایش اعتبار خواهد شد.

م

پروژه آلومینیوم ایجاد تولید خوزستان صنایع گسترش مستضعفان حسینی اینکه شرایط معدنی بنیاد اشاره کارخانه استفاده فراهم مجموعه صنعتی منطقه محرومیت‌زدایی اعلام راه‌اندازی اعتبار راستای عمومی اضافه