برگزیده ها
دنبال ایجاد یک اجماع از نظم امنیتی در داخل هستیم/ الگوهای امنیتی منطقه وارداتی است

مازندمجلس: دبیر علمی کنفرانس امنیتی تهران تاکید کرد: نظم امنیتی غرب آسیا هم وارداتی است، ما نیازمند نظم امنیتی درون‌زا هستیم که کشورهای منطقه در ایجاد آن نقش و مشارکت داشته باشند.

مازندمجلس: دبیر علمی کنفرانس امنیتی تهران تاکید کرد: نظم امنیتی غرب آسیا هم وارداتی است، ما نیازمند نظم امنیتی درون‌زا هستیم که کشورهای منطقه در ایجاد آن نقش و مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی صبح امروز در سمینار تروریسم، افراط‌گرایی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا که در مرکز آموزش و پژوهش‌های وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: امسال دومین کنفرانس امنیتی تهران برگزار می‌شود. این کنفرانس به صورت تلفیقی علمی، اجرایی برگزار شد اما امسال به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه مفهوم امنیت بهتر است در مشارکت با مراکز دانشگاهی سمینارهای علمی دراین باره برگزار شود.

وی ادامه داد: ۹ محور علمی کنفرانس در قالب ۹ سمینار برگزار شده است که سه سمینار تاکنون برگزار شده و سمینار امروز چهارمین سمینار از مجموعه سمینارهای کنفرانس امنیتی تهران است. امیدواریم برآیند این سمینارها ارائه الگوهای علمی و عملی بومی از مفهوم امنیت باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه الگوهای امنیتی در منطقه وارداتی است، اظهار داشت: نظم امنیتی غرب آسیا هم وارداتی است، ما نیازمند نظم امنیتی درون‌زا هستیم که کشورهای منطقه در ایجاد آن نقش و مشارکت داشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک اجماع از نظم امنیتی در داخل هستیم، تصریح کرد: بسیاری از نهادهای داخلی در برگزاری این کنفرانس حضور دارند و می‌خواهیم به یک نظم و مفهوم مشترک دست پیدا کنیم و در مرحله بعدی بتوانیم یک درک مشترک از مفهوم امنیت و نظم امنیتی در منطقه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: استدعای ما این است که تولیدکننده و ترویج‌کنده امنیت، ادبیات خوبی را در حوزه نظم امنیتی ایجاد کنند تا بتوانیم آن را تا سالیان سال ترویج کنیم.

امنیتی برگزار ایجاد کنفرانس سمینار منطقه امنیت مفهوم وارداتی هستیم فیروزآبادی دهقانی الگوهای تهران مشارکت سمینارهای اینکه بتوانیم امسال مشترک ادامه درون‌زا اجماع دنبال نیازمند کشورهای باشند امروز