برگزیده ها
کلیات طرح اصلاح بودجه برای کمک به مناطق زلزله زده تصویب شد

مازندمجلس: نمایندگان مجلس با کلیات طرحی به‌منظور اصلاح بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان موافقت کردند.

مازندمجلس: نمایندگان مجلس با کلیات طرحی به‌منظور اصلاح بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به‌منظور بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند ه تبصره ۱ و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ تشکیل شد، این طرح را به تصویب رساندند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۷۲ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با آن موافقت کردند.

علی لاریجانی پیش از تصویب کلیات این طرح اعلام کرد: اینکه برای کمک به زلزله‌زدگان از یارانه اقشار دیگر گرفته شود، موضوعی است که با برنامه ششم مغایرت دارد اما در حال حاضر بحث ما کلیات این طرح است و پس از تصویب کلیات می توانیم اشکالات را رفع کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: موارد پیش‌بینی شده برای کمک به زلزله‌زدگان فقط مختص به کرمانشاه نیست و سایر مناطق زلزله‌زده هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بر اساس این طرح، در طول ۴ ماه پایانی سال جاری ۱۰ درصد از مبالغ پرداختی از هر یک از افراد خانوار بابت اجرای قانون هدفمندی به استثنای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افراد ساکن در منطقه زلزله‌زده به طور ماهانه کسر و برای ترمیم زیرساخت‌های اصلی مناطق زلزله زده اختصاص پیدا کند.

کلیات تصویب زلزله‌زدگان نمایندگان بودجه اصلاح مناطق زلزله‌زده افراد قانون موافقت به‌منظور زلزله تبصره