برگزیده ها
کلیات طرح اصلاح قانون بودجه 96 برای کمک به زلزله‌زدگان تصویب شد

مازندمجلس: کلیات طرح اصلاح برخی از تبصره‌های قانون بودجه سال 96 کل کشور در نشست امروز خانه ملت تصویب شد.

مازندمجلس:، در نشست علنی امروز سه‌شنبه (21 آذر ماه 96) به اتفاق آرای نمایندگان کلیات طرح اصلاح برخی از تبصره‌های قانون بودجه سال 96 کل کشور تصویب شود. این طرح از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن مجلس، با 172 رای موافق، 26 رای مخالف و 12 رای ممتنع به تصویب رسید. 

براساس این طرح نرخ سود و کارمزد تسهیلات موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای افراد مشمول ساکن در مناطق زلزله‌زده صفر درصد تعیین می‌شود. 

همچنین براساس این طرح  معادل ریالی یکصد میلیون دلار تا سقف 3 هزار و 500 میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات ردیف‌های موضوع بنده الف تبصره 4 قانون بودجه کسر و از محل ردیف‌های هزینه‌‌ای تعیین شده، صرف بازسازی مدارس،‌ درمانگاه‌ها،‌ مجتمع‌های آبرسانی تخریب شده و تامین و تحویل کانکس به زلزله‌زدگان می‌شود. این اعتبار علاوه بر اعتباراتی است که تاکنون از سایر منابع تامین و پرداخت شده است. 

همچنین براساس این طرح در مناطق زلزله‌زده یارانه سود تسهیلات برای احداث مسکن روستایی تا سقف 400 میلیون ریال و برای ساخت مسکن شهری تا سقف 500 میلیون ریال تعیین شده و متناسب با درصد تخریب واحدهای مسکونی به آ‌نها اختصاص می‌یابد. 

قانون براساس تعیین مناطق تصویب میلیون بودجه زلزله‌زده تامین تخریب همچنین ردیف‌های منابع موضوع اصلاح کلیات نمایندگان زلزله‌زدگان تسهیلات توسعه موافق روستایی