برگزیده ها
بودجه ۹۷ بر مبنای عملکرد تدوین شده/شکاف۷۰۰ تومانی نرخ دلار با بازار

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۹۷ دولت را مبتنی بر عملکرد دانست و با اشاره به پیش‌بینی نفت ۵۵ دلاری و دلار ۳۵۰۰ تومانی در این لایحه گفت که شکاف ۷۰۰ تومانی بین قیمت دلار در لایحه و بازار وجود دارد.

مازندمجلس: رحیم زارع افزود بر اساس لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت، ۳۲ درصد سهم صندوق توسعه از درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده همچنین قیمت نفت ۵۵ دلار در نظر گرفته شده و میزان فروش هم همانند سال گذشته غیر از نیاز داخل ۲.۵ میلیون بشکه در روز و مجموعا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تا چهار میلیون بشکه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت دلار، افزود: علاج ما ارز تک نرخی است. در حال حاضر قیمت دلار شکاف ۷۰۰ تومانی با بازار دارد و این رانتی را برای عده‌ای به وجود می آورد بنابراین باید تلاش کنیم ارز تک نرخی را مصوب کنیم چرا که این به نفع دولت، صادرات و واردکنندگان مواد اولیه در راستای حمایت از تولید است.

نماینده مردم آباده در مجلس با اشاره به پیش‌بینی اختصاص ۵۸ هزار میلیارد تومان در راستای حمایت از تولید و اشتغال در لایحه بودجه، گفت: سال گذشته ۶۳ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص یافته بود که در کمیسیون تلفیق به ۷۳ هزار میلیارد تومان رسید و امسال در لایحه این رقم بیش از ۹۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

زارع از پیش‌بینی سازمانی جدید برای مقابله با فقر مطلق در لایحه بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: همچنین در بودجه سال قبل درآمدهای تا سقف دو میلیون تومان از مالیات معاف بودند که با توجه به رکود و وضعیت درآمدی مردم حتما این مبلغ بالاتر خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۷ از محل درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها برای اولین بار بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. این رقم سال گذشته در بودجه نمی‌آمد و فقط اطلاعی بود اما این بار در بودجه گنجانده شد.

وی در پایان توجه به بافت‌های فرسوده، ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و حقوق بازنشستگان را از نکات مثبت بودجه سال ۹۷ دانست و گفت که دولت در این لایحه به سمت بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد پیش رفته است.

بودجه ۹۷ بر مبنای عملکرد تدوین شده/شکاف۷۰۰ تومانی نرخ دلار با بازار