برگزیده ها
برندسازی و لزوم بروزرسانی تجارت

اختصاصی مازندمجلس: مهمترین هدف کشور‌های در حال توسعه، رسیدن سریع به رشد و توسعه اقتصادی است و تعامل با بازار های بین‌المللی یکی از ملزومات توسعه است. تجارت بین الملل به عنوان یکی از بخش های اقصادی نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور‌های درحال توسعه ایفا می کند.

اختصاصی مازندمجلس: مهمترین هدف کشور‌های در حال توسعه، رسیدن سریع به رشد و توسعه اقتصادی است و تعامل با بازار های بین‌المللی یکی از ملزومات توسعه است. تجارت بین الملل به عنوان یکی از بخش های اقصادی نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور‌های درحال توسعه ایفا می کند.

 

رونق و توسعه صادرات  یکی از مهمترین اهداف سیاست گذاری در بخش تجارت خارجی است. بخش کشاورزی ازجمله بخش‌هایی است که در برنامه های توسعه محور فعالیت اقتصادی قرار گرفته است. کشور ما به دلیل داشتن مزیت‌های مهمی چون تنوع آب و هایی، تنوع زمین، نیروی کار ارزان قیمت و همچنین امکان بهره‌گیری از وضعیت جغرافیایی و گستردگی عرصه‌ئ کشور، موجب شد وابستگی کمتری به فناوری پیچیده داشته باشد و از امکانات لازم برای گسترش تولید انواع محصولات در فصول مختلف سال برخوردار باشد.

 

استاندار مازندران در نشست اخیر با مسئولین دانشگاه علمی کاربردی به ضرورت مدیریت اصلاح نژاد اشاره کرده و گفته است:«هر کشوری ذائقه خاصی برای مصرف دارد، باید شرایطی ایجاد شود که محصولات استان دارای کیفیت، تداوم برای تولید و قابل عرضه برای صادرات باشد و تولید پایدار محصول خاص کشاورزی در استان باید در دستور کار قرار گیرد.»

 

استاندار محترم موضوع آمایش سرزمینی را مورد تاکید قرار داده اند. آمایش سرزمینی و پایش تولید و عرضه، فرا دستگاهی است که باید توسط مدیران ارشد همچون شخص استاندار پیگیری شود و در حیطه وظایف تنها یک نهاد و سازمان نیست.

 

استان مازندران به تنوع تولید شهره است و مرکز تنوع زیست بوم کشور نیز محسوب می شود. بنابراین این استان از تنوع محصول برخوردار است. البته برای ورود به بازارهای سخت گیر جهانی نیازمند به کارگیری متخصصان خبره در مبحث مدیریت اصلاح نژاد و حتی در بخش برندسازی محصولات کشاورزی هستیم چراکه الویت های صادرات در بازار جهانی نسبت به گذشته تغییر یافته و نمی توان با تجارت سنتی دنبال بازار فروش بود. با برندسازی محصولات کشاورزی، زمینه ای برای تقویت تولید و صادرات را می توان فراهم می آورد و همچنین دایره بازار های صادراتی را توسعه داد.

 

عوامل متعددی در بخش کشاورزی استان تعیین کننده است. یکی از عوامل سرمایه‌گذاران و فعالان بخش کشاورزی یا همان کشاورزان هستند. با تغییراتی که در تکنولوژی‌ها و روش‌های کشاورزی ایجاد شده است امروزه خود به خود نیازمند این هستیم که از متخصصین کشاورزی در این بخش استفاده شود. از طرفی با توسعه حوزه آموزش، تعداد زیادی فارغ التحصیل در استان وجود دارد که برای ورود به این عرصه آماده اند.

بنابراین با بکارگیری نیروهای متخصص، استفاده از تکنولوژی های نوین را به تدریج افزایش خواهیم داد و از طرفی با افزایش میزان عملکرد و راندمان می توانیم جوابگوی بازار های داخلی و خارجی باشیم.

 

طبق گزارش های منتشر شده سهم محصولات کشاورزی  مازندران از صادرات  نسبت میزان تولیدات پایین است.  بنابراین در کنار تلاش برای اخذ مشوق های صادراتی برای محصولات کشاورزی، ما به راهکار های دیگری همچون توجه به توسعه صنایع فراوری، بسته بندی و قیمت تمام شده محصولات، کیفیت بالای محصولات که عامل اصلی در رونق صادرات محصولات هستند بپردازیم.


گزارش از شبنم لشگری

مازندران تجارت برندسازی توسعه توسعه گرایی توسعه پایدار بازار بازار جهانی تجارت نوین تجارت سنتی ایران اسلامی استاندار مازندمجلس بررسی می‌کند؛برندسازی و لزوم بروزرسانی تجارت