برگزیده ها
برای پرداخت دستمزد جایگاه‌داران با مشکل مواجه هستیم

مازندمجلس: وزیر نفت گفت: برای پرداخت دستمزد جایگاه‌داران با مشکل مواجه هستیم و بعضا پیش آمده که اختلافات ما با جایگاه‌داران در خصوص میزان بنزین فروخته شده به دادگاه کشیده می‌شود.

مازندمجلس:، بیژن نامدار زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس (21 آذر 96) در پاسخ به سؤال حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، گفت:‌ تمام مراحل بارگیری، حمل و تحویل آن به جایگاه و فروش آن توسط شرکت پالایش و پخش انجام می‌شود و پول آن را ما به خزانه واریز می‌کنیم. 

وی ادامه داد: اما وقتی به خزانه می‌گوییم پول دستمزد جایگاه‌دار و کامیون‌دار را به ما بده تا به آنها بدهیم، پولی به ما داده نمی‌شود و هر چه پول است به هدفمندی می‌دهد. الان جایگاه‌داران و کامیون‌داران به ما اعتراض دارند که ما از شما صدها میلیارد تومان طلب داریم و نداده‌اید و درست هم می‌گویند.

وزیر نفت اظهار داشت: ما 3 هزار و 500 جایگاه نفت و بنزین و حدود 2 هزار و 500 جایگاه CNG داریم. ما با تک تک اینها قرارداد داریم. ده‌ها هزار عملیات مالی در سال در سیستم ما اتفاق می‌افتد و ده‌ها هزار اختلاف که بعدا تعدادی از آنها به دادگاه می‌رود، رخ می‌دهد. چون وقتی کامیون به جایگاه می‌رود ما به کامیون گفته‌ایم 30 هزار لیتر بنزین داریم و جایگاه دار می‌گوید 29 هزار لیتر تحویل داده و اختلاف شروع می‌شود. و در زمان تحویل باید ناظران ما حضور داشته باشند. مگر ما می‌توانیم اینقدر آدم برای این کار داشته باشیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: ما طبق مصوبه دولت در محل انبار اصلی نفت، بنزین و گازوئیل را به جایگاه‌دار می‌فروشیم. جایگاه‌دار کار حمل و سایر کارها را انجام می‌دهد. ما بنزین را لیتری 945 تومان به جایگاه‌دار می‌فروشیم و 55 تومان را برای دستمزد و هزینه حمل محاسبه می‌کنیم.

وی افزود: ما گفتیم تعدادی شرکت که خود کامیون‌داران و جایگاه‌داران این شرکت را درست کنند این شرکت‌ها تعدادی جایگاه را با اختیار خود زیر پوشش بگیرند و کار بارگیری و حمل سوخت به این جایگاه‌ها را انجام دهند و بحث مالکیت و واگذاری جایگاه‌ها موضوع بحث نیست.

وزیر نفت اظهار داشت: کار دیگر این شرکت‌ها نظارت به کیفیت سوخت و ایمنی جایگاه‌ها نیز از دیگر اموری است که به این شرکت‌ها واگذار شده. کیفیت و کمیت سوخت تحویلی ایمنی و بحث ظاهر جایگاه‌ها موضوعاتی است که به این شرکت‌ها واگذار شده است.

زنگنه خاطرنشان کرد: 85 شرکت برای این موضوع تقاضا دادند صلاحیت‌های آنها بررسی شده و تعدادی از آنها تائید صلاحیت شده و این 85 شرکت از جایگاه‌دارها، پالایشگاه‌دارها، کامیون‌دارها و سایر افراد بودند و اینگونه نیست شرکت‌های روزی کاغذ باشند. و حداقل دارایی این شرکت‌ها 7 و نیم میلیون تومان است و تجهیزاتی هم که در اختیار دارند حداقل 7 و نیم میلیارد تومان است.

وی در پایان افزود: انحصاری در این کار نیست و ما گفته‌ایم هیچ شرکت برندی نمی‌تواند بیش از 20 درصد نازل‌ها را داشته باشد. 30 درصد از نازل‌ها در یک استان و 50 درصد در یک شهرستان را داشته باشد. 

جایگاه تومان شرکت‌ها داریم تعدادی جایگاه‌ها جایگاه‌دار زنگنه بنزین دستمزد جایگاه‌داران می‌دهد تحویل نماینده اختیار شاهین‌شهر می‌فروشیم افزود کیفیت حداقل نازل‌ها واگذار ایمنی خاطرنشان موضوع کامیون میلیارد بارگیری دارند کامیون‌داران خزانه اظهار ده‌ها گفته‌ایم می‌کنیم می‌رود اختلاف باشند