برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه شرق نوشت: گویا برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری محض تبرک دست به کت محمود احمدی‌نژاد می‌کشیدند و به خودشان می‌مالیدند. اکنون اما مجذوبان دیروز احمدی‌نژاد سکوت پیشه کرده‌اند.

مازندمجلس: در ادامه متن گزارش روزنامه شرق را می خوانید: پنج سالی از خروج محمود احمدی‌نژاد از صحنه قدرت می‌گذرد؛ اما به‌تازگی موضع‌گیری‌های اصولگرایان درباره او بیشتر و تندتر شده؛ البته سخنان او نیز درباره برخی چهره‌های سیاسی همین‌طور است. حالا نمایندگان ابایی ندارند از اینکه برخی رازهای مگوی دیروز را به‌صراحت برای خبرنگاران بازگو کنند؛ یکی اینکه گویا برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری محض تبرک دست به کت محمود احمدی‌نژاد می‌کشیدند و به خودشان می‌مالیدند. اکنون اما مجذوبان دیروز احمدی‌نژاد سکوت پیشه کرده‌اند. سه نماینده مجلس به‌تازگی اتهام‌هایی را روانه احمدی‌نژاد و تیمش کردند؛ این اتهام‌ها با واکنش‌ تند و بعضا خارج از شئون از سوی احمدی‌نژادی‌ها همراه بوده است.
هم‌زمان طرح برخی حرف‌های مگو از سوی «نادر قاضی‌پور»، «غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی» و همچنین «محمدعلی پورمختار» و سخنان تند احمدی‌نژادی‌ها، این شائبه را پیش آورده که شاید اینها در حمایت از علی لاریجانی این سخنان را گفته‌اند؛ اما هر سه این افراد در گفت‌وگو با «شرق» این مسئله را رد می‌کنند و می‌گویند یا به‌تازگی این اخبار به دستشان رسیده یا اینکه پیش‌تر نیز در همین زمینه سخن گفته‌ بودند. بااین‌حال، پیگیری‌های «شرق» نشان از آن دارد که موج تازه مرور سکه‌های درخانه‌مانده و برخی تخلف‌های مالی احمدی‌نژاد، خط خبری تازه‌ای است که ازقضا چندی است از سوی نمایندگان نزدیک به رئیس مجلس در رسانه‌ها مطرح می‌شود.
از تلگرام می‌بینم
«قاضی‌پور» درباره اینکه چرا در این برهه زمانی سخنان و اخباری این‌چنین درباره بقایی بر زبان آورده، به «شرق» گفته: «دادگاه الان تشکیل شده؛ آن زمان که از سفرشان به نیویورک به کمیسیون اصل ٩٠ رسیدگی شد، در آنها هم از من به دادگاه شکایت کردند؛ این جریان ریشه‌دار است». او پیش‌تر گفته بود: «در منزل آقای بقایی ۷۰۳ سکه تمام‌بهار آزادی، هزارو ٨٤٢ نیم‌سکه، مبلغ ۲۱میلیاردو ۱۷۵میلیون‌و ۳۰۰ هزار ریال وجه نقد و ۴۵۴میلیون‌و ۵۱۰ هزار ریال از پول نهاد ریاست‌جمهوری موجود بود و می‌گفتند می‌خواستم پس از بهبود ارتباطمان با دولت آقای روحانی، پول‌ها را بازگردانم. این در حالی است که این مبلغ جزء بیت‌المال محسوب می‌شد».  نماینده ارومیه درباره اینکه اطلاعات را از کجا آورده نیز گفته: «دارم! آنها یک آشنایی در ارومیه دارند که او متن کیفرخواست را در تلگرامش می‌گذارد و از آنجا می‌بینم». او باز هم تکرار می‌کند که گفته‌هایش به‌خاطر این بوده که دادگاه در این برهه زمانی تشکیل شده و تأکید می‌کند زمانی که احمدی‌نژاد در اوج بوده، از او شکایت کرده است.
چرا پایداری‌ها قایم شده‌اند؟
«جعفرزاده‌ایمن‌آبادی» نیز تأکید دارد که سخنانش درباره احمدی‌نژاد و یارانش مربوط به حالا نیست و مسبوق‌به‌سابقه است. او هم چندی پیش اتهام‌هایی را علیه بقایی مطرح کرده بود. او معتقد است از سال ٨٦ از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کرده: «من پیش‌تر هم گفتم؛ از سال ٨٦ یک‌جور می‌گفتم؛ سال ٨٨ زیاد گفتم؛ بعد از آن باز هم گفتم». او از جریان جبهه پایداری که بیشترین حمایت‌ها از احمدی‌نژاد را داشتند، انتقادهای تندی می‌کند: «چرا آقایان جبهه پایداری رفته‌اند و قایم شده‌اند؟ چرا نمی‌آیند رسما از مردم عذرخواهی کنند؟ مگر همین‌ها نبودند که در مجلس نهم ما را تکفیر می‌کردند؟ بدترین تهمت‌ها، اتهام‌ها و افتراها را به ما می‌زدند». جعفرزاده در ادامه چند نماینده پیشین مجلس نهم را مخاطب خود قرار داده و می‌گوید: «طرف سخن من آقای کوچک‌زاده است؛ طرف سخن من آقایان رسایی و نبویان هستند. مگر اینها نبودند که در مجلس با ما درگیر می‌شدند؟ وقتی علیه احمدی‌نژاد نطق می‌کردیم، به ما حمله می‌کردند. الان چه شده؟ کدام حرف ما اشتباه درآمده؟».
نفوذ سرویس‌های جاسوسی!
او در گفته‌هایش با سخنانی مانند آنچه چندی پیش کریمی‌قدوسی مطرح کرد، گفت؛ آن‌طور که «جهان‌نیوز» به نقل از «کریمی‌قدوسی» نوشته، این حامی سابق احمدی‌نژاد درباره او گفته: «بنده پشت‌صحنه‌های او را می‌دانم و به‌زودی اخبار تکان‌دهنده‌ای از نفوذ سرویس‌های جاسوسی و نزدیکی به او را منتشر خواهیم کرد تا مشخص شود با چه کسانی ارتباط داشته و دنبال چه چیزهایی است».  جعفرزاده البته نقدهایی دارد: «سؤال ما این است که اگر تازه متوجه شدند که برای امنیت کشور خیلی بد است که خب حرف دیگری است؛ اما اگر پیش‌تر متوجه شدند، چرا تا حالا عنوان نکردند و گذاشتند این همه خسارت به کشور وارد شود؟».
دست به کتش می‌کشیدند و به خودشان می‌مالیدند
او به انتقاداتش از حامیان سابق احمدی‌نژاد ادامه داد و در روایتی از آنچه در مجلس‌های گذشته دیده، می‌گوید: «من با چشمان خودم دیدم که در مجلس به کت او دست می‌کشیدند و دستشان را به خودشان می‌مالیدند. خب الان چرا شجاعانه عذرخواهی نمی‌کنند؟ بیایند بگویند در تشخیصمان اشتباه کردیم. از مقدسات برای او خرج کردند، الان به مردم چه بگوییم؟ آقایان پایداری ابتدا از امام زمان و بعد از مردم عذرخواهی کنند».
کجاش را نپرس!
اما «پورمختار» در پاسخ به اینکه چرا الان این افشاگری‌ها درباره احمدی‌نژاد انجام می‌شود و همان زمان نبوده، می‌گوید: «اخبار جدید است و تازه به دست من رسیده است و آن زمان نداشتم».
پورمختار چندی پیش گفته بود: «تعداد بسیاری کارت هدیه از صندوق خودروی شخصی او (بقایی) پیدا شد که منشأ آنها باید مشخص شود. سه میلیون و حدود ۷۰۰ هزار یورو از کنفرانس جنبش عدم تعهد به‌اضافه حدود ۵۳۰ هزار دلار مفقود شده که آخرین‌بار حسب اظهار یکی از عوامل در اختیار «حمید بقایی» بوده، بنابراین نحوه هزینه‌کرد این منابع باید مشخص شود.  حالا او در جواب به اینکه این اخبار از کجا رسیده، با خنده گفت که «کجاش را نپرس». سؤال دیگر از پورمختار این بود که چرا همان زمان این اخبار نرسیده بود که او هم پاسخ داد: «خب تازه رسیده؛ بررسی‌هایی که دستگاه‌های متولی امر، از تخلفات اینها کردند، تازه کشف شده است و این پرونده‌ای را که آقای بقایی دارد عنوان کردم». او ادامه داد: «البته دیگران هم دارند که آنها در مورد بحث نفوذی‌ها هستند». او در جواب اینکه «دیگران» یعنی چه کسانی؟ گفت: «هم آقای مشایی دارند و هم برخی دیگر. اینها همه در رسیدگی‌هایی که در طول این مدت بوده، معلوم شده وگرنه در هر مرحله‌ای که خبردار می‌شدم، پیگیر می‌شدم. روحیه من را همه می‌دانند». پورمختار افزود: «بر همین مبنا اینها درواقع جریانی هستند که هم سوءاستفاده کردند و هم اینکه شخصا در این قضیه اقداماتی را مرتکب شده‌اند». او به قوه ‌قضائیه هم اشاره کرد و گفت: «براین‌اساس توقع از قوه ‌قضائیه این است که بدون ملاحظه برخورد کند؛ همان‌طور که در برخورد با دانه‌درشت‌ها قوه ‌قضائیه نشان داده که با سیاسی‌شدن تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرد، در مورد اینها هم همین‌طور باشد».
هماهنگ با مخالفان نظام
پورمختار اما دو وظیفه را دراین‌باره برای خود تعریف کرده: «دو مورد است که وظیفه خودم می‌دانم تا آخر پیگیری کنم؛ اول تخلفاتی که محرز شده و بالاخره باید رسیدگی شود. اینها حملات هدفمندی که نسبت به ارکان نظام دارند؛ سازماندهی‌شده، هماهنگ با جریان مخالف نظام و انقلاب و همراهی برخی عناصر ضدانقلاب و به‌ویژه تلویزیون و رادیوهای بیگانه بی‌بی‌سی و voa». او در پاسخ به اینکه آیا اینها ادعای بزرگی در مورد کسی که هشت سال رئیس دولت بوده، نیست، گفته: «خب دارند انجام می‌دهند؛ تعارف که نداریم. آنها اگر نسبت به کارکرد رئیس قوه ‌قضائیه حرفی دارند شفاف و صریح بیان کنند؛ اما رئیس قوه ‌قضائیه بهانه است. اینها یک جریان انحرافی هستند که اعتقادی به ولایت ندارند؛ هم ثابت کرده‌اند و هم بارها گفته‌اند؛ در عمل هم نشان دادند که اعتقادی به ولایت ندارند». پورمختار این‌طور ادامه داده: «وقتی اعتقاد ندارند، رئیس قوه ‌قضائیه بهانه‌ای است برای مخالفت روشن و شفاف با اصل ولایت. این دیدگاه من است و مهم‌تر از تخلفات مالی است. ما با اینها به هر قیمتی مقابله خواهیم کرد». او همچنین درباره اینکه این‌طور به ذهن می‌رسد که هم‌زمان سخنان احمدی‌نژاد درباره آقایان لاریجانی و افشای این اخبار از سوی شما شائبه حمایت از آقایان لاریجانی را دارد، تأکید کرد که «دعوی در دفاع از اشخاص ندارم و من از اصل ولایت دفاع می‌کنم».
احمدی‌نژاد اینکه اینها درباره اخبار بقایی ‌قضائیه پورمختار دارند پایداری سخنان ادامه آقایان ولایت جریان پیش‌تر لاریجانی آورده می‌کند می‌گوید عذرخواهی تأکید دادگاه زمانی رسیده نماینده می‌کشیدند خودشان ندارند به‌تازگی البته نمایندگان همین‌طور کریمی‌قدوسی جاسوسی سرویس‌های جعفرزاده می‌دانم اشتباه نبودند خواهیم وظیفه هماهنگ اعتقادی گزارش این‌طور برخورد محمود عنوان متوجه تخلفات دیگران می‌شدم گفتم؛ گفته‌هایش کردند؛ حمایت اتهام‌هایی گفته‌اند؛ اتهام‌ها شائبه قاضی‌پور جعفرزاده‌ایمن‌آبادی همچنین احمدی‌نژادی‌ها دستشان کرده‌اند کنند؛ ارومیه دیروز هم‌زمان شکایت رسیدگی می‌مالیدند می‌بینم نزدیک تشکیل شده‌اند؟