برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کل دادگستری تهران گفت: متاسفانه وضعیت بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای قوه قضائیه در سال 1397 مناسب نیست و این امر به طور قطع تحقق برنامه‌های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

مازندمجلس: غلامحسین اسماعیلی ضمن تبریک اعیاد ماه شریف ربیع الاول به بیان روایتی از حضرت امام سجاد (ع) پرداخت با این مضمون که آن امام همام فرمودند منفورترین مردم در نزد خدا کسی است که در مقام فکر و اندیشه خود را پیرو امامی بداند، لکن در عمل و کردار از او تبعیت ننماید و سپس اظهار کرد: ما به خود می‌بالیم و مباهات می‌کنیم که در زمره امت پیامبر اسلام (ص) بوده و همچنین از شیعیان امام جعفر صادق (ع) به شمار می‌رویم، البته مشروط به اینکه در عمل و گفتار پیروان صدیقی باشیم. با توجه به مفاد این روایت لازم است مستمراً خود را مورد سنجش قرار دهیم و ببینیم به چه میزان در نزدیک شدن به ائمه اطهار (ع) تلاش کرده‌ایم.
وی افزود: با عنایت به اینکه امر قضا، فوق العاده خطیر و حساس می باشد، تحقق مراتب مذکور مسلماً بیشتر خود را نشان می‌دهد و ضرورت دارد قضات در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه در تمامی زمینه ها به ویژه رعایت نظم در ابعاد مختلف، داشتن سلامت نفس، صدور حکم صرفاً بر اساس انصاف و قانون البته با استمداد از الطاف الهی و... تبعیت و پیروی خود را از بزرگان دین به نحو احسن بروز دهند.
اسماعیلی در ادامه به آثار و برکات ارزشمند برنامه استانی سال گذشته ریاست معظم قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: چهارده پروژه ساختمانی با حدود یکصد و پنجاه هزار متر مربع مساحت در تهران از برکات این برنامه بوده که در حال جابجایی و آماده شدن برای بهره برداری کامل هستند. البته قابل ذکر است که پروژه‌های دیگری همچون ساختمان محاکم تجدیدنظر استان و اطفال و ... نیز در حال تکمیل و تحویل است و امید می‌رود با بهره برداری نهایی از این فضاهای اداری، شاهد ارتقای کیفیت در فرآیند دادرسی و نیز افزایش اعتماد عمومی مراجعین به تشکیلات قضایی باشیم.
وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بودجه پیشنهادی از سوی دولت برای قوه قضائیه در سال 1397 مناسب نیست و این امر به طور قطع تحقق برنامه‌های کلان قوه را با مشکل مواجه خواهد ساخت.
رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه به میزبانی دادگستری کل استان تهران در اواخر سال جاری اشاره کرد و افزود: برای هر چه باشکوه تر برگزار نمودن این مسابقات، برنامه ریزی دقیقی صورت خواهد گرفت که لازم است ادارات کل تابعه قوه قضائیه نیز نماینده‌ای جهت عضویت در کمیته برگزاری مسابقات به معاونت فرهنگی معرفی نمایند، ضمن اینکه جزئیات بیشتر موضوع متعاقباً اعلام خواهد شد.
اسماعیلی در پایان به اهمیت و حساسیت مقوله ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این امر باید با برنامه ریزی دقیق و بکارگیری کلیه امکانات موجود به نحو مطلوب تحقق یابد؛ چرا که آثار ارزشمندی در فرآیند رسیدگی قضایی به همراه دارد، پس لازم است ابلاغ الکترونیکی و ثبت نام در سیستم «ثنا» در واحدهای قضایی اعم از دادسرا و محاکم و سایر بخش‌های مرتبط از جمله زندان، ثبت اسناد و املاک و ... با جدیت پیگیری شود.
بر اساس این گزارش در این نشست، ضمن پیگیری مصوبات، محبی مدیر کل زندان‌های استان گزارشی از تعداد زندانیان بهره مند از کمک خیریه برنامه ماه عسل و شجاعی سرپرست حوزه معاونت آمار و فناوری اطلاعات نیز گزارشی از برگزاری جلسات مربوط به پیگیری کنترل تجدید اوقات بی‌مورد در شعب دادگاه‌ها به جمع حاضر ارائه کردند و پس از انجام مباحث کارشناسی لازم و استماع اخبار مهم حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
نشست ماهانه شورای قضایی استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

قضایی استان برنامه تهران افزود قضائیه اسماعیلی ریاست دادگستری برگزاری پیگیری مسابقات ادامه اشاره اینکه البته برگزار باشیم معاونت ابلاغ گزارشی الکترونیکی گزارش فرآیند غلامحسین تبعیت بیشتر اظهار برداری بودجه محاکم برکات