برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: با تشریح ایجاد بیماری‌ های مختلف برای دختران متأهل زیر ۱۸ سال از سوی برخی متخصصین، فراکسیون زنان همچنان به دنبال افزایش سن ازدواج به ۱۵ سال است.

مازندمجلس: طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو فراکسیون زنان مجلس در تشریح نشست روز گذشته این فراکسیون با موضوع «کودک‌همسری» از بُعد سلامت و بهداشت گفت: این نشست با حضور چندین متخصص از جمله متخصص سازمان پزشکی قانونی، اطفال، روانپزشک اطفال و متخصص سرطان پستان و اعضای فراکسیون زنان تشکیل شد. 
سیاوشی در ادامه افزود: در این نشست ابعاد کودک‌همسری از جنبه بهداشتی، روانی و جسمی بررسی شد. 
وی با ارائه گزارشی از مباحث این جلسه عنوان کرد: در این جلسه به ازدواج کودکان حتی 8 یا 9 ساله اشاره شد، این کودکان هم از نظر وظایف همسری، جسمی و روحی دچار آسیب‌های فراوان خواهند شد، به همین منظور مجدداً بر روی سن 15 سال که فراکسیون زنان پیشتر اعلام کرده بود تأکید شد. 
عضو فراکسیون زنان مجلس اظهار کرد: متخصصین حاضر در جلسه نیز از وجود آمارهای زیادی، بیماری‌های مختلف از جمله سرطان سینه و سرطان دهانه رحم در دختران متأهل زیر 18 سال اعلام نگرانی کردند. 
سیاوشی در خصوص نتیجه این نشست تصریح کرد: در این نشست با وجود بررسی‌های انجام شده با بخش‌های آکادمیک و دولتی و با وجود فتوای آیت‌الله مکارم، تصمیم بر این شد تا فراکسیون همچنان و با قوت بیشتر به افزایش سن ازدواج به 15 سال با تعامل با فقها ادامه دهد.
فراکسیون سرطان متخصص ازدواج کودکان اعلام ادامه اطفال کودک‌همسری سیاوشی افزایش