برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در مسیر کار و خدمت خالصانه به مردم به حرف‌ها و سنگ‌هایی که می‌اندازند توجه نکنید و تنها قانون و ضوابط را در نظر بگیرید.

مازندمجلس: آیت‌الله محمد مؤمن در دیدار مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و برخی دیگر از مدیران شهری، با اشاره به حسن شهرت شهردار قم در روند خدمات رسانی به مردم، اظهار کرد: در مراجعاتی که به دفتر ما می‌شود بارها بر این نکته تاکید شده که در مدیریت فعلی شرایط عمرانی شهر شکل خوبی به خود گرفته است.
 عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم زمانی که ببینند مسئولان برای آنها کار می‌کنند مشکلات را می‌پذیرند اما نباید مثل برخی مردم را اذیت کرد.
وی با تأکید بر اینکه تمام مدیران و مسئولان باید در چارچوب قانون و ضوابط حرکت کنند، خاطرنشان کرد: در مسیر خدمت به مردم نباید از هیچ‌کاری دریغ کرد اما نباید از مسیر قانون و ضوابط نیز خارج شد.
وی با اشاره به نگاه ویژه به رفع مشکل محرومان جامعه، تصریح کرد: باید برنامه‌ای ویژه در راستای رفع مشکلات اقشار ضعیف و محروم جامعه اجرایی شود.
آیت الله مومن با بیان اینکه شهرداری باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود دقت ویژه داشته باشد، گفت: قم ام‌القرای جهان تشیع و خاستگاه انقلاب است و باید در حوزه فرهنگی زبان‌زد باشد به همین خاطر هر نوع کار فرهنگی در این شهر با هر شرایطی نباید باشد و باید دقت در برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه باید با قاطعیت برنامه‌ها و فعالیت‌های مورد نظر خود را در چارچوب ضوابط پیگیری کنید، افزود: در مسیر کار و خدمت خالصانه به مردم به حرف‌ها و سنگ‌هایی که می‌اندازند توجه نکنید و تنها قانون و ضوابط را در نظر بگیرید.
وی اذعان کرد: کار خود را به درستی انجام دهید و جلوی تخلفات و خواسته‌های خلاف قانون را بگیرید.
مرتضی سقائیان‌نژاد در این دیدار ضمن تبیین برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در راستای توسعه و پیشرفت شهر قم، گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر در این شهر ارائه کرد.
شهردار قم ضمن ابراز رضایت از حمایت علما و مراجع عظام تقلید در تعیین تکلیف شرایط مالی و اقتصادی شهرداری، از تسویه بخش عمده بدهی‌های شهرداری و جذب طلب شهرداری از دولت خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری قم از حالت بحرانی خارج شده است، اظهار کرد: بدهی فعلی شهرداری به بانک‌ها یا پیمانکاران در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که این رقم در بین کلان‌شهرهای دیگر نیز وجود دارد و به امور روزمره آنها باز می‌گردد.
شهردار قم از ارائه تسهیلات ویژه به زائرین خبر داد و اظهار کرد: در گذشته شاهد شرایط نامطلوبی از نظر اسکان موقت زائرین در شهر بودیم و طی این سال‌ها بوستان‌های شهر تبدیل به کمپ زائر شد و امکاناتی نیز فراهم کردیم که نصب چادر در شهر متوقف شده و به چند فضای اختصاصی منتقل شود.
وی با اشاره به همکاری شورا و شهرداری، بیان کرد: در حوزه قطار شهری نیز مشکل اساسی داشتیم که پیش بینی کردیم خط A در فاز نخست به طول ۵.۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسد؛ البته مشکلاتی در زمینه تامین منابع مالی داریم که پیگیر هستیم رفع شود.
سقائیان‌نژاد از آغاز عملیات حفاری پروژه خط دوم مترو قم تا پایان سال خبر داد و گفت: مساله اصلی ما در پروژه‌های قطارشهری بحث تامین منابع مالی است.
وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری، بیان کرد: در گذشته به صورت برنامه‌محور حرکت می‌کردیم تا بتوانیم امور شهر را مدیریت کنیم و با همکاری حوزه و دانشگاه خط کش راه شهر قم تحت عنوان قم ۱۴۰۰ آماده شده و امروز شهرداری در تمام حوزه‌ها با برنامه حرکت می‌کند.
شهردار قم عزم ویژه مدیران شهر در خدمت به شهروندان را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: تمام عزم و نگاه ما به این است که شهری بسازیم که شایسته جایگاه کریمه اهل بیت(س) باشد.
شهرداری شهردار ضوابط قانون اشاره فرهنگی اینکه نباید شرایط مسئولان مدیران چارچوب سقائیان‌نژاد اظهار زائرین اذعان گذشته ارائه همکاری برنامه منابع تامین بگیرید کردیم راستای تصریح مدیریت تاکید مشکلات تأکید دیدار جامعه مرتضی برنامه‌ریزی‌های