برگزیده ها
امیدواریم در آینده شاهد لغو روادید میان ایران و عراق باشیم

مازندمجلس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به روابط بسیار حسنه و ویژه جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه اسلامی عراق، امیدواریم در آینده شاهد لغو روادید میان دو کشور باشیم.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت؛ علاءالدین بروجردی در دیدار سفیر عراق در خصوص روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق با یادآوری افزایش سالیانه تعداد علاقمندان به حضور در راهپیمایی اربعین حضرت اباعبدالله، گفت: در سال جاری با تمهیدات ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و همه ارگان‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین تعداد علاقمندان به حضور در این راهپیمایی افزایش پیدا کرد.

تدارک 13 دفتر استانی برای تسهیل صدور روادید در مراسم اربعین/ 2 میلیون و 350 هزار زائر ایرانی ویزا دریافت کردند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویزا به عنوان شرط ورود به عراق، تصریح کرد: از سوی دیگر با وجود مشکلات ویزای 2 و نیم میلیون داوطلب برای عزیمت در مدت کوتاه، سفارت عراق و شخص سفیر نقش بسیار مهمی را در هماهنگی با مسئولان مربوطه جمهوری اسلامی ایران ایفا نمودند.

وی افزود: در تسهیل شرایط؛ علاوه بر 4 نمایندگی رسمی و ثابت عراق در جمهوری اسلامی ایران یعنی سفارت عراق و سر کنسولگریی‌های این کشور، 13 دفتر هم در استان‌ها و شهرهای مختلف برای تسهیل صدور روادید با اعتبار 3 ماهه و حق اقامت یک ماهه در کشور عراق تدارک دیدند؛ بنابراین برای 2 میلیون و 350 هزار زائر ویزا صادر شد.

درخواست لغو روادید میان ایران و عراق به موجب روابط بسیار حسنه بین دو کشور

 بروجردی یادآور شد: با توجه به روابط بسیار حسنه و ویژه جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه اسلامی عراق، امیدواریم در آینده شاهد لغو روادید میان دو کشور باشیم تا بتوان تسهیلات ویژه و شرایط سهل‌تری برای علاقمندان به زیارت عتبات مقدسه در عراق را فراهم کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: روابط بسیار حسنه و دوستانه دو کشور همسایه امروز در بهترین شرایط قرار دارد، لذا به زعم خود از زحمات سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران آقای «راجح الموسوی» تشکر و قدردانی می‌کنم.

اسلامی روادید جمهوری اربعین روابط بسیار راهپیمایی تسهیل علاقمندان میلیون شرایط شورای همسایه سفارت تعداد امیدواریم دیدار آینده باشیم بروجردی افزایش تدارک