برگزیده ها
مدیران ما شجاع و ریسک پذیر نیستند/ ایجاد مرکز مبادله صنایع کوچک ایران با کره/ استقرار 92 درصد از صنایع کشور در شهرک‌های صنعتی

مازندمجلس: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه مشکلی که در صنعت و معدن داریم این است که مدیران ما شجاع، نترس و ریسک‌پذیر نیستند، گفت: اگر کسی در این برهه مسؤولیت می‌پذیرد باید این خصوصیات لازم را داشته باشد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق‌ نجفی صبح امروز در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: وزیر صنعت و معدن بنا بر برخی مشکلات نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد اما در اولین فرصت قول سفر به این دیار را داده است.

وی با اشاره به اینکه تولید ما مشکل دارد ولی دیگر آخر راه نیست، بیان کرد: با ناامید شدن مشکلات حل نخواهد شد و باید راه را یافت یا راهی ساخت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه ملت ما همگی افراد خوش فکر و ایده‌پرداز هستند، افزود: هنر آن است که در سخت‌ترین شرایط راه مناسب را پیدا کرد و ما نیز در شرایط تحریم باید این راه را ایجاد کنیم و به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 هزار واحد فعال و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، گفت: در حال حاضر 92 درصد از صنایع در کشور صنایع کوچک و متوسط صنعتی هستند که اگر بتوانیم 20 هزار از واحدها را که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، فعال کرده و بازار آنها را پیدا کنیم، نتیجه آن اشتغال خواهد بود. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف اشتغال، هدف و استراتژی لازم است که باید سیاست‌های خارجی و داخلی در یک مسیر بوده و این بسترسازی را ایجاد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: تمام صحبت‌های دولت و وزیر صنعت در راستایی است که با کمک‌های مالی و اعتباری صنایع را فعال کرد. 

نجفی با بیان اینکه مشکلی که در صنعت و معدن داریم این است که مدیران ما شجاع، نترس و ریسک‌پذیر نیستند، تصریح کرد:  اگر کسی در این برهه مسؤولیت می‌پذیرد باید این خصوصیات را داشته باشد و حرفی از نمی‌توانم، نزند.

وی بیان کرد: مسؤولیت اتاق ایران و عضو شورای پول، تنظیم بازار ایران است و باید دفاع کند و شجاعانه وارد عمل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در بازدید از این صنایع، شهرک‌های صنعتی انتخاب مسیری نداشته است که باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: با تمام وجود در شهرداری تبریز کار کرده‌ام و با همان توان برای مسؤولیت جدید کار خواهم کرد.

نجفی با اشاره به اینکه باید شرایط آماده شود تا بتوانیم صنایع کوچک را فعال کنیم، گفت: اخیراً مرکز مبادله صنایع کوچک ایران با کره ایجاد شده و در روزهای آتی اقدامات دیگری نیز صورت خواهد گرفت تا از تجارب آنها استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه مردم کره در سال 1942 از ناتوانی برخی امور در حال تلف شدن بودند و خودشان مدعی هستند که از کشتی‌سازی ایران بازدید کرده‌اند و غبطه می‌خوردند که روزی به سطح ایران برسند، افزود: در حال حاضر کشتی‌سازی هیوندا را دارند که تعداد زیادی کشتی غول‌پیکر را در حال ساخت دارد.

نجفی تأکید کرد: شرایط سیستم بانکی باید اصلاح شود و خروجی این نشست‌ها این باشد که بر اساس رهنمودها و یافته‌های این جلسه، چند درصد از صادرات افزایش یابد.

ی/2346

صنایع صنعتی ایران شهرک‌های اینکه مدیر شرایط ایجاد مدیرعامل مسؤولیت اشاره بازدید مبادله اصلاح کشتی‌سازی مدیران نیستند تصریح اشتغال صادرات اظهار افزود تبریز بازار بتوانیم مشکلات