برگزیده ها
منافع ملی سرلوحه سیاست خارجی قرار گیرد/ برای سرمایه‌گذاری باید از هفت‌خوان گذشت

مازندمجلس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت سرلوحه قرار گرفتن منافع ملی در سیاست خارجی کشور تأکید کرد و گفت: اگر به دنبال تسهیل سرمایه‌گذاری هستیم باید برنامه‌های لازم در کشور از نو شروع شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکور پورحسین ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه تلاش برای تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید باید در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: نخستین پیش‌نیاز تسهیل در سرمایه‌گذاری، تحلیل واقعی از وضعیت موجود جامعه است.

وی افزود: لازمه برخورداری از شناخت صحیح از جامعه، برخورداری از زیرساخت‌های مناسبی است که در حوزه‌های مختلف زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور شده و به رونق تحقیق و پژوهش که همراه با بیان راهکارها باشد، می‌انجامد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خودفریبی را آفت توسعه دانست و تصریح کرد: تا زمانی که به جزئیات کاملی از وضعیت معیشتی تمامی بیکاران و افراد زیر خط فقر جامعه، زنان سرپرست خانوار، معلولان، کارگران، کارمندان و سایر اقشار مردم دست نیابیم، در تسهیل سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی چندان موفق عمل نخواهیم کرد.

پورحسین ادامه داد: دستیابی به جزئیات اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم،  رونق سرمایه‌گذاری را در مسیر صحیح خود قرار خواهد داد و با چنین شناختی موفقیت‌های بیشتری در انتظار خواهد بود.

وی بیان کرد: در جهان امروزی امنیت سرمایه‌گذاری تنها به وسیله جنگ تهدید نمی‌شود بلکه نقش بی‌ثباتی و نوسانات اقتصادی کمتر از جنگ و تحریم نیست و با رونق فرهنگ کار و تلاش و برخورداری از قوانین حمایتی مناسب که در بطن جامعه نیز احساس شود، امنیت سرمایه‌گذاری تضمین خواهد شد.

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس بر ضرورت سرلوحه قرار گرفتن منافع ملی در سیاست خارجی کشور تأکید کرد و ادامه داد: اگر به دنبال تسهیل سرمایه‌گذاری هستیم باید اقدامات لازم در کشور از نو شروع شده و تحولات بنیادین در این حوزه را آغاز کنیم.

پورحسین بیان کرد: زمانی که اقتصاد کشور متکی به نفت بوده و اعتماد لازم به بخش‌های خصوصی انجام نشود، سرمایه‌گذاران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و باید از هفت‌خوان عبور کنند و رفع این دغدغه وظیفه دولت و مسؤولان را بسیار سنگین خواهد کرد.

ی/2346

سرمایه‌گذاری اقتصادی تسهیل جامعه برخورداری وضعیت پورحسین زمانی امنیت ادامه معیشتی جزئیات اقتصاد منافع اجتماعی سرلوحه سیاست هفت‌خوان خارجی کمیسیون