برگزیده ها
دغدغه گرسنگی فقرا و ایتام را نمی‌توان با زور در افراد ایجاد کرد

مازندمجلس: رئیس کمیته امداد امام خمینی معتقد است دغدغه گرسنگی فقرا و ایتام را نمی‌توان با زور در افراد ایجاد کرد.

مازندمجلس: رئیس کمیته امداد امام خمینی معتقد است دغدغه گرسنگی فقرا و ایتام را نمی‌توان با زور در افراد ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره فرهنگ مدیریت جهادی با حضور سید پرویز فتاح رئیس کمیته‌امداد امام خمینی، حجت‌الاسلام و المسلمین عالمی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در هتل ثامن مشهد برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی در این همایش اظهار کرد: همه ما ریشه جهادی داریم و عمر ما در جهاد گذشته است و من در این محل به اصل خود بازگشته‌ام. ماندن در این مسیر اصل است که رهبر انقلاب نیز بر این امر تاکید دارند که در این مسیر باقی بمانیم.

پرویز فتاح افزود: سوال ما این است که انقلابی و جهادی بودن به چه ملاک‌هایی نیاز دارد؟ انقلابی و جهادی بودن از دین، مکتب و اعتقاد ما جدا نیست. انقلابی بودن همان مؤمن بودن به راه امام و شهدا است و باید در عمل دیده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به‌گفته شهید آیت‌الله مدرس؛ سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست. هر زمان ما از دیانت و اصل‌مان دور شویم گمراه خواهیم شد لذا نباید سیاست‌زده شویم.

فتاح درباره شروط ایمان خاطرنشان کرد: یکی از شروط ایمان و مصداق عملی جهادی ما صداقت ما در گفتار، کردار و عمل است و نجات ما در صدق است.

رئیس کمیته امداد بااشاره به روحیه جهادی عنوان کرد: روحیه جهادی در وجود آدم‌ها نهفته است. دغدغه گرسنگی فقرا و ایتام باید در وجود ما نهفته باشد و نمی‌توان با توسل به زور آن را در افراد ایجاد کرد.

وی افزود: الزام انقلابی و جهادی بودن استقامت است. پیروزی بر داعش وعده صدق بود و نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی هم تا ٢٥ سال آینده نابود خواهد شد و این وعده صادق است.

فتاح در پایان گفت: شرح صدر خصلتی است که تمام مدیران جمهوری اسلامی باید داشته باشند و بزرگترین آفت اوضاع و احوال فعلی از راحت‌طلبی ما است.

جهادی انقلابی امداد پرویز دیانت کمیته خمینی ایجاد دغدغه ایتام گرسنگی نمی‌توان افراد نهفته مدیر روحیه ایمان سیاست همایش افزود