برگزیده ها

مازندمجلس: مستند مثل یک زن درباره زندگی فائزه هاشمی سرانجام بر پرده تالار فرخی یزدی زندان قصر رونمایی شد.

مازندمجلس: این مستند 75 دقیقه‌ای که با دستور رییس سازمان سینمایی برای عدم نمایش، به جشنواره سینما حقیقت راه نیافت امروز بعد ظهر در یک محفل خصوصی باحضور شخصیت‌های سیاسی و فائزه هاشمی به نمایش درآمد.

در ابتدای این نمایش مژگان اینانلو کارگردان این مستند در سخنانی کوتاه با اشاره به روند ساخت مستند مثل یک زن توضیح داد: این مستند طی دو سال فیلم برداری شده است و یک سال تدوین آن طول کشیده است. در نهایت سه سال پروسه ساخت آن به طول انجامید و سال گذشته آماده نمایش شد.

او با اشاره به فضای سیاسی سال گذشته به دلیل انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:  به دلیل فضای سال گذشته که نمی‌خواستیم تحت تاثیر قرار بگیرد امسال این فیلم را به جشنواره حقیقت ارائه کردیم و علی‌رغم داشتن 5 رای کامل از هیات انتخاب این رویداد، در آخرین لحظه به دستور رییس سازمان سینمایی با این عنوان که از افراد سیاسی زنده نباید فیلمی باشد از جشنواره سینما حقیقت حذف شد.

وی خاطر نشان کرد:‌ رایزنی‌های را ادامه دادیم ولی به نتیجه ای نرسیدیم و در مقطعی خانم ملاوردی در هیات دولت صراحتا از آقای صالحی شنیدند که این فیلم نمی‌تواند درجشنواره سینما حقیقت باشد. 

 کارگردان و تهیه کنند مثل یک  زن یادآور شد:‌ این اتفاقات من را یاد یک سکانس سینمایی می اندازد. یک قلعه را فتح کنیم، دیوارهایش که فرو می‌ریزد برخی از متوالیان  باز از درب می خواهند افراد را وارد کنند در حالی که دیواری وجود ندارد.

او ادامه داد:‌ ما تمام مقرارت را رعایت کردیم اما باز نشد. دوستی می گفت پیروزی اصلاح‌طلبان زمانی است که روش‌ها اصلاح شوند.
 اینانلو از فائزه هاشمی به عنوان سیاستمدار زنی که اجازه داده است وارد زندگی و حریم خصوصی‌اش شوند تشکر کرد و گفت:‌ کمتر سیاسمتداری است که بگذارد اینگونه از زندگی‌اش فیلم ساخته شود. سیاستمدارها باید بدانند اگر مردمان آنها را به عنوان یک آدم معلومی ببینند بیشتر با آنها همراه خواهند بود.

وی با اشاره به موسسه خیره  دارالاکرام که  مسئولینش در برنامه حاضر بودند گفت:‌ من نذر کرده بودم که در اولین نمایشم این موسسه را معرفی کنم.
او سپس از دکتر جلیلیان رییس موسسه خیریه دارالاکرام دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و او نیز سخنانی را در مورد این موسسه مطرح کرد.

 مستند هفتاد پنج دقیقه‌ای مثل یک زن با حضور چهره‌هایی مثل الهه کولایی، مازنی نماینده مجلس، محمد علی موحد و... رونمایی شد و در پایان فائزه هاشمی بعد  از تماشای این مستند در سخنانی کوتاه از حاضرین برای تماشای آن قدردانی کرد.

مستند نمایش حقیقت موسسه سخنانی اشاره عنوان گذشته فائزه هاشمی سیاسی جشنواره سینمایی سینما رونمایی خواهند دارالاکرام ادامه تماشای کردیم کوتاه دستور دقیقه‌ای افراد