برگزیده ها
بودجه ارائه شده کفایت و شفافیت لازم را ندارد /انتشار اوراق ورشکستگی دولت را به‌همراه دارد

مازندمجلس: نماینده مردم تهران گفت: در لایحه بودجه بدهی‌ها با انتشار اوراق پوشش داده شده که انتشار اوراق خود بدهی مضاعف است که این مسئله حرکت به سمت ورشکستگی دولت را به‌همراه دارد.

مازندمجلس: نماینده مردم تهران گفت: در لایحه بودجه بدهی‌ها با انتشار اوراق پوشش داده شده که انتشار اوراق خود بدهی مضاعف است که این مسئله حرکت به سمت ورشکستگی دولت را به‌همراه دارد.

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح مقارن با روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: در روزهای اخیر با ارائه لایحه بودجه سال ۹۷ موضع گیری‌هایی با دولت آقای روحانی شکل گرفته که باید هوشیار بوده و در دام طراحی شده رقبا نیافتاد و وظایف حمایتی و نظارتی خود را از دولت تدبیر و امید ادامه دهیم و همچنین کمک کنیم تا خواسته‌های مردم محقق شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مطالبات مردم را با آقای روحانی مطرح کنیم و خواستار تحقق آن‌ها باشیم، گفت: نباید فراموش کرد که سیاست خارجه آقای روحانی کشور را از بحران خارج کرد و افق‌های جدیدی را در عرصه تعاملات داخلی و خارجی به روی مردم گشود و سبب ساز اتحاد و اجماع بسیاری از کشورهایی شده که با تحریک و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونستی شگل گرفته بود، این مسئله تا آنجا پیشرفت که در موضوع برجام اتحادیه اروپا و آمریکا که همگام هم بودند دچار اختلاف نظر شده‌اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از این فرصت‌ها باید در جهت ارتقای منافع ملی استفاده کرد؛ ادامه داد: مردم هوشیار، صبور و بزرگوار ایران باید متوجه باشند که با همه انتقادهایی که به دولت آقای روحانی وارد است نباید از دسیسه دشمنان غافل بود. باید شرایط کشور، منطقه و بین‌الملل را در نظر گرفت و با وحدت کلمه، اتحاد و همدلی به دولت منتخب خود کمک کنیم تا افق‌های جدید را بگشاید و ایران را به اوج تعالی و ترقی رهنمود سازد، البته نقد منصفانه را جزئی از لاینفک وظایف نمایندگی می‌دانیم و همواره از این حق استفاده می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه که در لایحه بودجه لحاظ شده اگرچه بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی قرار داده شده است اما کفایت و شفافیت لازم را ندارد که نیازمند بررسی‌های تخصصی در کمیته‌های مربوطه است، عنوان کرد: ردیف‌های ملحوظ در لایحه بودجه تکراری و کلی گویی است که عدم شفافیت را دارد و در لایحه بودجه بدهی‌ها با انتشار اوراق پوشش داده شده که انتشار اوراق خود بدهی مضاعف است که این مسئله حرکت به سمت ورشکستگی دولت را به‌همراه دارد.

وی ادامه داد: در بند (د) تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۷ موضوع قطار شهری که برای کلان‌شهر تهران نیز مهم است، سهم دولت و شهرداری در این خصوص به‌صورت برابر لحاظ شده که سابقه سال‌های قبل عدم تخصیص سهم دولت را نشان می‌دهد و این مسئله تامین منابع حمل و نقل شهری را دچار مشکل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای با بیان اینکه در تبصره ۱۹ در اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی روش تامین مالی در قالب سازوکار مشارکت عمومی و خصوصی در نظر گرفته شده و از آنجایی که پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی لزوما دارای سودآوری نیستند و در قالب کالاهای عمومی محسوب می‌شوند، گفت: از این رو تحقق پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی منوط به بازنگری در روش تامین مالی و یا تنظیم مشوق‌های بخش خصوصی هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سهم و توانمندی زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور در بودجه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به‌صراحت مشخص نشده و ردیف‌های لحاظ شده کفاف نیازهای جامعه زنان را ندارد که نیازمند بازنگری و تخصیص بودجه است، اضافه کرد: در راستای مطالبات حوزه انتخابیه خود باید تذکراتی را به سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت تخصیص اعتبار مترو مترو اسلامشهر و شهر جدید پردیس که مطالعات آن از سال ۸۵ انجام شده و همچنین اقدام عاجل در زمینه احیا بافت فرسوده تهران که ۵ درصد از بافت شهر تهران را پوشش می‌دهد بدهم.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس لایحه بودجه سال آینده به‌گونه‌ای تصویب شود که ثمرات خیر آن از جمله سبب اشتغالزایی، کاهش فقر، عدل و برابر، تامین سلامت، بهداشت و آموزش نصیب تمام جامعه، مخصوصا زنان و اقشار آسیب‌پذیر شود.

بودجه لایحه فرهنگی تهران شورای اسلامی انتشار اوراق اینکه روحانی تامین مسئله اجتماعی نماینده تخصیص به‌همراه ورشکستگی شفافیت ندارد ادامه پروژه‌های پردیس اسلامشهر گرفته نیازمند ردیف‌های استفاده تبصره می‌دهد عمومی خصوصی جامعه اشاره بازنگری برابر مطالبات هوشیار وظایف مضاعف بدهی‌ها کفایت ارائه همچنین دستور اتحاد موضوع افق‌های نباید ذوالقدر شمیرانات