برگزیده ها
پرداختن به مسائل حوزه انتخابیه مانع وقت‌گذاری کافی نمایندگان برای قوانین است

مازندمجلس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در اولویت قرار گرفتن حل مشکلات مسائل حوزه انتخابیه مانع از آن شده که نمایندگان وقت کافی برای قانونگذاری داشته باشند.

مازندمجلس:، داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در  ششمین همایش نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری که امروز (دوشنبه 27 آذر) در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌ها باید نقش اتاق فکر خانه ملت را بر عهده داشته باشد، گفت: اتاق فکر برای یک مجموعه در دو محور می‌تواند فعال باشد؛ اول مشکلات و درخواست‌‌هایی را که مجموعه اداره کننده به اتاق فکر منتقل می‌کند، باید بررسی کند و دوم اینکه بدون دستور از بالا موضوعات را مورد مطالعه قرار می‌دهد که مرکز پژوهش‌ها باید چنین روالی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به اتاق فکر امروز برای مجلس بیشتر است، خاطرنشان کرد: پیچیدگی‌هایی در جهان وجود دارد که در معادلاتی که هر روزه در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دنیا صورت می‌گیرد ایجاب می‌کند که مرکز پژوهش‌ها فعال‌تر از گذشته باشد.

اسماعیلی در ادامه گفت: متاسفانه به صورت نانوشته و غیرمصوب امروز یک وظیفه دیگر به وظایف نمایندگان علاوه بر نظارت و قانونگذاری اضافه شده و آن پیگیری به مشکلات مردم است که با در اولویت قرار گرفتن آن نمایندگان وقت کافی برای تصویب و قانونگذاری نداشته باشند.

وی افزود:‌گاهی در کمیسیون‌های صحن مشاهده می‌شود که نمایندگان دائما کارهای روزمره حوزه انتخابیه خود را انجام می‌دهند و این ضرورت فعال‌تر شدن مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان اتاق فکر مجلس را بیشتر می‌کند تا با استفاده از مراکز علمی کشور و گرفتن نیازهای جامعه به وظیفه خود عمل کند.

اسماعیلی افزود:‌ آنچه جایش در مرکز پژوهش‌های مجلس تا حدودی خالی بوده است این است که قوانین مصوب تا چه میزان در جامعه تاثیر داشته است.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: جای چنین مجموعه‌ای در دولت خالی است و تشکیل یک کمیته هم به جای آن قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نمایندگان اسماعیلی قانونگذاری می‌کند پژوهش‌ها اینکه امروز بیشتر مشکلات وظیفه پژوهش‌های جامعه افزود گرفتن مجموعه فعال‌تر اسلامی فرایند پژوهش همایش انتخابیه قوانین معادن صنایع کمیسیون شورای