برگزیده ها
عیار بیمه فرهنگیان از طلا به مس/ بیمه طلایی رویای شیرین فرهنگیان

مازندمجلس: رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه عیار بیمه فرهنگیان از طلا به مس تبدیل شده است، گفت: ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهد، سهم این بیمه در درمان فرهنگیان به گونه‌ای کاهش یافته که دیگر اطلاق «بیمه طلایی» به آن درست نیست.

مازندمجلس:حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در گفت‌وگویی در همدان با اشاره به پیگیری طرح بیمه طلایی فرهنگیان اظهار کرد: بنده این طرح را با اعتقاد به لزوم ارتقای وضعیت معیشتی و پایگاه ‌اجتماعی فرهنگیان دنبال کردم.

وی با بیان اینکه این بیمه با چالش‌های فراوانی که داشت و مرا تا استیضاح در بهارستان کشاند، گفت: رضایت فرهنگیان و احساس عزت آنها باعث می‌شد،هربار با گام‌های استوارتری در این زمینه قدم بردارم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: اعتقاد راسخ دارم، بیمه طلایی نیاز و گمشده فرهنگیان در سالهای خدمت آنها بوده و تاکید کرده‌ام که بیمه طلایی جان آموزش و پرورش است.

وی افزود: نهایت تلاش خود رابرای تکمیل خدمات بیمه طلایی تا آخرین روزهای وزارتم انجام دادم و خوشبختانه رضایت گسترده فرهنگیان و حل مشکل بیماری و درمان آنها نتایج تلاش‌ها بود، به طوری که درخواست انتقال از سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش بیشتر شده بود زیرا جزء اولین دستگاه اجرایی بودیم که این طرح را برای پرسنل پیاده کردیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه قریب به 2 میلیون نفر از فرهنگیان و خانواده‌های آنها از این طرح استقبال کردند، اظهار کرد: البته برای پوشش بیمه طلایی بازنشستگان نیز تلاش کردیم به طوری که چهار ماه بیش از یک میلیون بازنشسته فرهنگی زیر پوشش بیمه طلایی قرار گرفتند اما با مخالفت وزارت رفاه و سازمان بازنشستگی متوقف شد زیرا فرهنگیان پس از بازنشستگی زیر پوشش وزارت رفاه قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمه طلایی در ابتدا با خدمات قابل توجهی کار خود را شروع کرد به طوری که بسیاری از پزشکان متخصص، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌های تخصصی، دندانپزشکان طرف قرارداد بیمه طلایی بودند و فرهنگیان بدون پرداخت هزینه‌ای در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی با انتخاب خود بستری و مداوا می‌شدند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: حتی نگاه پرسنل بهداشت و درمان در مراکز درمانی به فرهنگیان تغییر یافته بود و فرهنگیان بیشتر تکریم می‌شدند ،چرا که با عزت نفس به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و دغدغه پرداخت هزینه‌ها را نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز بیمه طلایی آرام آرام عیار خود را از دست داده است، گفت: به تعبیر صاحبنظران، تغییر و تحولات آموزش وپرورش برخلاف سازمان‌های دیگر نه تنها در جهت ارتقای بیمه‌ای معلمان نبوده است بلکه سیر نزولی داشته و با گذشت زمان نام «طلایی» نامی بی‌مسما برای این بیمه شده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه در این طرح سعی کردیم حق بیمه را به حداقل ممکن برسانیم، افزود: انعقاد قرارداد با بیمه ایران؛ به این دلیل که با بیشتر پزشکان متخصص و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مراکز تخصصی آزمایشگاهی و تشخیصی طرف قرارداد بود، ارائه تسهیلات برای فرهنگیان تسهیل شده بود.

وی افزود: غالب هزینه‌های درمانی فرهنگیان بدون سقف خاصی پرداخت می شد که این موضوع، بسیار رضایت بخش ومثبت بود، در  چندین موارد تا بیش از 250 میلیون تومان هزینه درمان برای فرهنگیان بدون کمترین اتلاف وقت و در کوتاه‌ترین بازه زمانی پرداخت شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر خدمات بیمه تحلیل رفته است و فرهنگیان نسبت به عدم کارایی این نوع بیمه شکایاتی را مطرح می کنند که روند پرداخت هزینه های درمانی و تاخیر در پرداخت ها، علاوه بر کاهش شدید مراکز و پزشکان طرف قرارداد بیمه طلایی در سالهای اخیر موجب نارضایتی  فرهنگیان شده است.

وی گفت: این موارد نشان از افول بیمه طلایی فرهنگیان است، به گونه‌ای که این موضوع بارها از طرف مسئولین وقت نیز مورد تایید قرار گرفته است.

حاجی‌بابایی افزود: صندوقی کردن بیمه فرهنگیان و عواقب مترتب بر آن مانند دریافت پنج درصد حق کارشناسی، تحمیل حداقل 30 درصد هزینه به جیب فرهنگیان که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، حتی با پرداخت هزینه درمان از سوی بیمه‌گذار، وضعیت بیمه آتیه‌سازان و محدودیت خدمات قابل ارائه و عدم پذیرش توسط سازمان بیمه مرکزی در چالش‌هایی که برای بیمه طلایی فرهنگیان ایجاد شده، موثر است.

وی گفت: بیمه طلایی فرهنگیان نقطه عطف وزارت آموزش و پرورش، در تکریم و توجه به فرهنگیان است و نباید خدمات و بسته‌ها به گونه‌ای طراحی شود که فرهنگیان احساس کنند، بیمه قدرت و توان لازم را ندارد و تنها اسم طلایی را یدک می‌کشد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان داشت: ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهد، سهم این بیمه در درمان فرهنگیان به گونه‌ای کاهش یافته که دیگر اطلاق «بیمه طلایی» به آن درست نیست، عیار بیمه طلایی کم شده است به گونه ای که به راحت می‌توان آن را «مس» خطاب کرد.

و

فرهنگیان طلایی پرداخت آموزش درمان مراکز افزود خدمات پرورش درمانی قرارداد حاجی‌بابایی اینکه هزینه وزارت گونه‌ای بیشتر کردیم پزشکان میلیون رضایت یافته تکریم تغییر اظهار اعتقاد مراجعه حداقل موارد اشاره موضوع ارائه می‌شدند امروز دولتی احساس بازنشستگی فراکسیون سالهای پرسنل متخصص تخصصی خصوصی بیمارستان‌های ارتقای وضعیت تاکید