برگزیده ها
امروز سخنرانی صرف در مقابله با اعلام قدس به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها کافی نیست

مازندمجلس: رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه امروز سخنرانی صرف در مخالفت با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی کافی نیست، گفت: نباید راه را برای اقدامات تکروانه آمریکا باز گذاشت.

مازندمجلس:، سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق عصر امروز در نشست سه‌جانبه رؤسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی گفت: ما در دفاع از قبله اول و حرم سوم مسلمانان وظیفه شرعی برای دفاع داریم.

وی با یادآوری اینکه قدس به عنوان شهری تاریخی مورد سکونت یهودیان، مسیحیان و مسلمانان بوده و نمونه‌ای از زندگی مشترک و آزادی انجام شعائر دینی،خاطرنشان کرد: تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را باید بررسی و آثار منفی آن را بدانیم.

الجبوری با ذکر اینکه آمریکا تحت فشار صهیونیست‌ها به چنین تصمیمی مبادرت کرده است، گفت: آمریکا همواره در کنار صهیونیست‌ها بوده و همواره به جعل تاریخ متوسل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز فقط سخنرانی در محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی کافی نیست، اظهار داشت: این چالشی است که امروز پیش روی ماست و دنیا باید بداند که هر کسی علیه نشانه‌های مسلمین اقدام کند، با پیامدهای منفی مواجه خواهد شد.

رئیس پارلمان عراق گفت:‌عراق همواره خواهان اهتمام به مسائل تاریخی جهان اسلام بوده و معتقد است باید اقداماتی جهت تثبیت قدس شریف به عنوان پایتخت ادیان سه‌گانه صورت گیرد.

وی ادامه داد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نتیجه مذاکره میان رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت گرفته است و کشورهای اسلامی نباید راه را برای اقدامات تک روانه آمریکا باز بگذارند.

الجبوری با تاکید بر محفوظ بودن حق همه آوارگان جهت بازگشت به فلسطین اظهار داشت: ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم آمریکا را وادار کند که بر اساس قطعنامه‌های صادر شده عمل کند.

رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه قدس امانتی تاریخی است که باید حفظ شود، گفت: همه کشورهای اسلامی باید قدس را پایتخت فلسطین اعلام کنند و جهت جلوگیری از اعلام پایتختی آن برای رژیم صهیونیستی تصمیمات قاطع اتخاذ کنند.

آمریکا عنوان اعلام پایتخت صهیونیستی اینکه اسلامی الجبوری امروز تاکید همواره تاریخی پارلمان صهیونیست‌ها فلسطین کشورهای اظهار مسلمانان بین‌المجالس اتحادیه سخنرانی تصمیم رئیس‌جمهور بیت‌المقدس