برگزیده ها
واردات غیرقانونی کله‌پاچه / مجوزی برای واردات صادر نشده است

مازندمجلس: رئیس اتحادیه طباخان با بیان اینکه در روزهای اخیر کله‌ پاچه به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است، گفت: واردات این محصول از طریق یخچال‌های حمل گوشت‌ وارداتی انجام می‌شود.

مازندمجلس:حسین رواسی گفت: به تازگی کله و پاچه به همراه محموله‌های گوشت‌ وارداتی از ارمنستان و قرقیزستان به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. 

رئیس اتحادیه طباخان با بیان اینکه روزانه حدود 20 هزار راس گوسفند در کشور ذبح می‌شود، افزود: این در حالی است که ظرفیت مصرف روزانه کله و پاچه در کشور بیش از این است. 

وی با تأکید بر اینکه مجوز واردات کله و پاچه تاکنون از طرف سازمان‌های مربوطه صادر نشده است، بیان داشت: به دلیل قیمت بالای کله پاچه و همچنین تقاضا برای مصرف آن این فرصت برای عده‌ای پیش آمده است، تا اقدام به واردات قاچاق کله و پاچه کنند. 

رواسی اظهار داشت: تقریبا از 10 روز پیش واردات کله پاچه به صورت قاچاق به کشور آغاز شده و اقدام واردکنندگان برای واردات آن بدین گونه است که کله پاچه را در شکم گوسفندان وارداتی جاسازی می‌کنند و با همان یخچال‌های حمل گوشت گوسفند وارداتی، این کالای خوراکی را به صورت غیرقانونی به کشور وارد می‌کنند.

رئیس اتحادیه طباخان بیان داشت: البته برای واردات قانونی کله‌ پاچه با  سازمان دامپزشکی و قرنطیه این سازمان رایزنی شده است، اما هنوز مجوزی برای واردات آن صادر نشده است.

وی افزود: قیمت هر دست کله پاچه آماده در طباخی‌ها بیش از 70 هزار تومان است، با اشاره به افزایش قیمت کله پاچه از 70 تا 100 هزار تومان در طباخی‌ها افزود: کمبود این ماده غذایی در کشور سبب افزایش بی رویه قیمت آن و واردات غیر قانونی کله پاچه به کشور شده است.

رواسی با بیان اینکه حدود 3 هزار واحد صنفی طباخی کله‌ پاچه در کشور وجود دارد، اظهار داشت: هزینه آماده‌سازی و طبح کله پاچه برای یک واحد صنفی بسته به اینکه واحد صنفی غیراجاره‌ای و یا اجاره‌ای باشد، از 20 تا 30 هزار تومان است. 

وی تأکید کرد: که براساس اطلاعات حاصله طی مدت مذکور تعداد بسیار اندک در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ دست کله و پاچه به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است.

ب

واردات اینکه اتحادیه تومان افزود قاچاق وارداتی طباخان غیرقانونی رواسی قانونی طباخی‌ها اظهار افزایش روزانه مجوزی گفت‌وگو گوسفند تأکید اقدام