برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از نقش سفیر عراق در برگزاری مراسم اربعین، گفت: استفاده از تجارب ۳ سال گذشته و تکمیل زیرساختها می تواند به بهبود شرایط در اعزام زائران اربعین در آینده کمک کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در دیدار سید راجح الموسوی سفیر عراق در تهران گفت: موضوع اربعین برای دو کشور موضوع مهمی است و دو طرف توانستند با تدبیر و عقلانیت مسائل را حل کنند.

وی افزود:‌ استفاده از تجارب ۳ سال گذشته و تکمیل زیرساختها می تواند به بهبود شرایط در اعزام زائران اربعین در سالهای آینده کمک کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بر ضرورت حفظ کرامت و عزت زائران اربعین تاکید کرد و اظهار داشت: در اربعین امسال توانستیم با اراده ای قوی از تردد افراد غیر مجاز و فاقد مدارک قانونی در مرزها جلوگیری کنیم.

ذوالفقاری گفت: برای مراسم سال آینده نیز می بایست از هم اکنون برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام تا همانند مراسم سال جاری بتوانیم روند قانونی اعزام زائران به عتبات عالیات را ادامه دهیم و این سفر در سالهای آینده بدون هیچ مشکلی انجام شود.

سفیر عراق در تهران هم در این دیدار با قدردانی از مسئولان ستاد مرکزی اربعین حسینی و همکاری تنگاتنگ مسئولان دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین، خاطرنشان کرد: اگر هم دل و هم هدف نبودیم قطعاّ نمی توانستیم این کار سنگین را به سرانجام برسانیم.

سید راجح الموسوی برگزاری مراسم اربعین در روابط دو ملت ایران و عراق و نقش استراتژیک آن در روابط منطقه ای و بین المللی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: من به گسترش روابط دو کشور همسایه و مسلمان ایران و عراق ایمان دارم و برگزاری مراسم اربعین واقعیت روابط دو ملت ایران و عراق را به مردم جهان نشان می دهد.

در پایان این دیدار لوح تقدیر ستاد مرکزی اربعین حسینی به سفیر عراق در تهران اهدا شد.

اربعین مراسم مرکزی دیدار روابط برگزاری حسینی زائران تهران ذوالفقاری آینده سالهای قانونی مسئولان توانستیم اعزام زیرساختها استفاده تکمیل الموسوی موضوع تجارب