برگزیده ها

مازندمجلس: نمایندگان بخشی از آیین نامه داخلی پارلمان را اصلاح کردند.

مازندمجلس: نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 28 آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ماده 3 این طرح را با 185 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.
در ماده 3 طرح اصلاحی ماده (14) قانون آئین نامه داخلی ذکر شده  که  هیئت رئیسه سنی در اولین جلسه پس از افتتاح مجلس اقدام به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه می نماید. اعضای هیئت رئیسه برای مدت یک سال انتخاب می شوند. مبنای تجدید انتخابات در سالروز انتخابات هیئت  رئیسه می باشد و در صورتی که با تعطیلات مصاف گردد در جلسه قبل از آن انجام می شود. مسؤولیت هیئت رئیسه جدید از سالروز انتخابات قبل آغاز می شود.
در تبصره 1 ماده مذکور آمده است که نمایندگانی که داوطلب عضویت در هیات رئیسه هستند، باید حداکثر تا پایان وقت اداری روز افتتاحیه مجلس برای ثبت نام به هیات رئیسه سنی مراجعه کنند و این موضوع قبلا باید به اطلاع نمایندگان برسد. هیات رئیسه سنی موظف است شرح حال و سوابق داوطلبان را به همراه تصاویر آنان تهیه کند و در دومین جلسه علنی و قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه در اختیار نمایندگان قرار دهد.
براساس تبصره 2 الحاقی به ماده مذکور ذکر شده است که چنانچه اعتبارنامه نماینده ای که برای هیات رئیسه انتخاب شده است به تصویب مجلس نرسد، برای تعیین جایگزین وی مجدد رأی گیری به عمل آید.
همچنین در تبصره 3 الحاقی به ماده 14 آئین نامه داخلی مجلس ذکر شده است که پس از تشکیل هیات رئیسه، گزارش شعب پانزده گانه در مجلس قرائت و تصویب اعتبارنامه ها اعلام می شود.


رئیسه انتخابات تبصره داخلی تصویب نمایندگان مذکور الحاقی اعتبارنامه سالروز شورای نماینده اسلامی گزارش برگزاری قانون