برگزیده ها
بودجه مناطق محروم و کم‌برخوردار در سال ۹۵ پرداخت نشد/ گسترش محرومیت به دنبال عدم تخصیص‌ها

مازندمجلس: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از دولت به دلیل عدم تخصیص بودجه مناطق محروم و کم‌برخوردار در سال ۹۵، گفت: محرومیت مناطق کمبرخوردار کشور در صورت عدم تخصیص سهم آنها از بودجه سال ۹۶ افزایش خواهد یافت.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، الهیار ملکشاهی درنشست علنی امروز سه شنبه( 28 آذرماه)  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با توجه به مشکلات حوزه انتخابیه خود؛ شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان خطاب به وزیر نیرو، گفت: احداث سد سیمره سبب شده بهترین اراضی و باغات استان لرستان به ویژه منطقه رودبار و رومشکان در حوزه دریاچه سد قرار گیرد لذا مقدار بسیاری از اراضی و مستحدثات که در زیر دریاچه سد است بدون ثبت اطلاعات و کارشناسی است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مورد اراضی ثبت شده نیز روشی غیرمنصفانه به کار گرفته شده به نوعی که به ازای هر هکتار از بهترین اراضی کشاورزی آبی 8 میلیون تومان قیمت گذاری شده در حالی که هر هکتار از همان اراضی در طرف مقابل رودخانه و در همان زمان 38 میلیون تومان تعیین قیمت شده است لذا این تبعیض باید بررسی و مرتفع شود.

وی افزود: بلاتکلیفی تعداد بسیاری از کشاورزان حاشیه سد سیمره باید رفع شود، متاسفانه تراز قطعی سد مشخص نشده و اخیرا هم از کاهش این تراز به 704 و نیم خبر داده‌اند که این میزان مشکل کشاورزان را مرتفع نخواهد نکرد، بنابراین مشکل باید بررسی و به صورت قطعی تراز سد مشخص شود.

ملکشاهی ادامه داد: از این رو تشکیل کارگروهی برای بررسی موارد مذکور و غیره در مورد سد سیمره جهت تعیین تکلیف وضعیت مردم این منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت به همراه نمایندگان استان لرستان و ایلام اقدامات نظارتی را اعمال خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم تحویل چغندر از چغندرکاران کوهدشت، گفت: متاسفانه با بی توجهی مسئولان وزارت کشاورزی و کارخانه قند بروجرد خسارات بسیاری به کشاورزان وارد شده است، لذا اگر در آینده نزدیک به فوریت تحویل گرفته نشود، کشاورزان به اجبار از مجرای قانونی درخواست مطالبه خسارات خواهند کرد، لذا وزیر جهاد کشاورزی به فوریت مشکل را رفع کند.

وی ادامه داد: وزیر نفت باید نسبت به کُند شدن سرعت گازرسانی به روستاهای شهرستان کوهدشت ورود کند زیرا در سال جاری حرکت موثری دیده نشده، در واقع عملیات گازرسانی به روستاهایگراوند و اشتره متوقف شده و وعده مسئولان استانی عملی نشده، همچنین تمام روستاهای کوهدشت شمالی و منطقه محروم اولادقباد فاقد گاز است و علی‌رغم وعده مسئولان استانی در خصوص گازرسانی، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ملکشاهی با بیان اینکه تمام روستاهای منطقه کشماهور فاقد گاز بوده و تاکنون اقدامی هم در آن منطقه صورت نگرفته است خطاب به رئیس جمهور، گفت: بودجه ردیف توازن برای کاهش فاصله بین استان‌های کم برخوردار و محروم است تا با توجه به شاخص‌های محرومیت، استانی و شهرستانی اعتبار بیشتری به این مناطق اختصاص یابد تا بتوانند فاصله خود با مناطق برخوردار را کاهش دهند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در سال 95 از این ردیف هیچ مبلغی پرداخت نشد بنابراین حداقل در سال بودجه‌ای 96 دولت باید حداقل معادل سایر ردیف‌ها در این خصوص تخصیص دهد، در غیر این صورت مناطق محروم، محرومتر و فاصله طبقاتی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

کوهدشت اراضی منطقه اسلامی کشاورزان شورای کشاورزی محروم مناطق مسئولان متاسفانه ملکشاهی گازرسانی فاصله استانی روستاهای بسیاری بررسی سیمره بهترین فوریت خسارات تحویل استان رومشکان اقدامی بیشتری حداقل برخوردار پرداخت نگرفته خواهیم ادامه دریاچه میلیون هکتار گرفته تصریح تومان تعیین لرستان بنابراین بودجه مرتفع محرومیت نماینده