برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر آموزش وپرورش گفت: در استقرار سند تحول بنیادین موانع بسیاری وجود دارد که تنها خودمان باید به دنبال راهکار و رفع موانع باشیم نباید انتظار داشت دیگران بیایند و این مشکل را برطرف کنند.توقع من از معاونانم این نیست که بیایید اینجا مشکلات را مطرح کنید بلکه انتظار من این است شما به ارائه راهکار بپردازید و رفع موانع کنید.

مازندمجلس: سید محمد بطحایی در گردهمایی معاونین، مدیران کل و جمعی از مدیران ارشد  که در آستانه ششمین سال رونمایی از سند تحول بنیادین در سالن  حجاب تهران برگزار شد، اظهارکرد: شورای عالی و معاونت‌ها تلاش کنند سند تحول را از حالت شعارزدگی به  سمت عمل گرایی سوق دهند و حرکت کنند و در جلسات  فقط از مشکلات و موانع سند سخن نگویید بلکه از دستاوردها و راهکارهای جدید اجرای سند نیز گزارش بدهید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: برگزاری این نوع نشست ها بسیار ضروری است تا مسیر را دائما رصد کنیم پس باید این جلسات به صورت مستمر و چارچوب دار تر برگزار شود.
بطحایی تصریح کرد: ما مسیر تحول را به امید رسیدن به یک دشت شکوفا طی می کنیم امیدواریم آموزش وپرورشی در شان ومنزلت این مردم  داشته باشیم.
وزیرآموزش وپرورش با تاکید برضرورت عزم ملی برای اجرای تحول در آموزش وپرورش گفت: در اجرای سند تحول باید علاوه برداشتن باور به این کار ایمان نیز داشته باشیم.
عضوکابینه تدبیر وامید گفت: مشکلات آموزش وپرورش حل نمی شود مگر اینکه تحول عملی شود.
وی افزود: تحول یک مفهوم کلی نیست بلکه آنچه باید عمل کنیم تحول است اجرای برنامه ها یعنی تحول و تحول باید اجرا و عمل شود.
بطحایی خاطرنشان کرد: بارها از این موضوع سخن گفتیم که تا آموزش و پرورش به یک گفتمان ملی تبدیل نشود، تحول اتفاق نمی افتد،اما امروز می گوییم شاید تا زمانی تحول اتفاق نیفتد گفتمان ملی محقق نمی شود ، بنابراین باید تحولات عملی شود آن هم در زمانی که موثر است زیرا اگر اقدامات خود را در زمان و مکان مناسب انجام ندهیم اثر خود را از دست می دهد
وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: گاهی کار خوب را انجام می دهیم اما زمان انجام آن گذشته است بنابراین انجام آن تاثیری ندارد باید در راستای اجرای سند تحول فعالیت ها باید به نحوی انجام و سند اجرایی شود که شیرینی آن را مردم احساس کنند.
وی ادامه داد: محیط مدرسه باید به گونه ای جذاب باشد که بچه با شادی وانگیزه مضاعف وارد مدرسه شوند و هنگام خروج، از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کنند.
بطحایی تصریح کرد: در استقرار سند تحول بنیادین موانع بسیاری وجود دارد که تنها خودمان باید به دنبال راهکار و رفع موانع باشیم  نباید انتظار داشت دیگران بیایند و این مشکل را برطرف کنند.
وی خطاب به معاونین حوزه ستادی  گفت: توقع  من از شما این نیست که بیایید اینجا مشکلات را مطرح کنید بلکه انتظار من این است شما به ارائه راهکار بپردازید و رفع موانع کنید.
بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: در جلسات مختلف بارها بر اجرای مصداقی سند و اجرای با سرعت آن تاکید کردم مستمرا اجرای سند باید رصد شود تا میزان پیشرفت سند در طول یک دوره زمانی مشخص شود و با چند ماه قبل مقایسه شود و اگر مشکلی هست آن را رفع کنیم.
وی ادامه داد: همواره باید فعالیت های اجرا شده مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم اجرای متوازن سند محقق شده یا نه! باید ببینم پیشرفت سند در کدام حوزه ها بیشتر و در کدام حوزه ها اجرای آن با مشکل مواجه بوده است.
وزیر آموزش وپرورش افزود: جامعه آموزش وپرورش با کیفیتی را از ما می خواهد و این توقع زیادی نیست، می شود آن را بر آورده کرد.
اجرای آموزش وپرورش موانع پرورش بطحایی افزود گزارش بنیادین مدرسه زمانی مشکلات اتفاق فعالیت بنابراین گفتمان پیشرفت انتظار راهکار ادامه احساس جلسات برگزار مدیران معاونین بسیاری اظهارکرد استقرار تاکید باشیم تصریح بارها