برگزیده ها

مازندمجلس: رییس دفتر مقام معظم رهبری،تصریح کرد :اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم، اما دست‌مان در حوزه‌ی علم‌ و دانش به سمت دشمن دراز شود این استقلال شدنی نیست.

مازندمجلس: آیت‌الله محمدی گلپایگانی مهمان ویژه‌ی مراسم افتتاح هزارمین مدرسه برکت با بیان این‌که شهدا حق بزرگی بر گردن همه‌ی ما دارند و نام‌گذاری هزارمین مدرسه‌ی برکت به نام شهیدان جوزدانی، اتفاق میمون و مبارکی است، اظهار کرد: شهدا برای سرپا ماندن نظام خون داده‌اند و باید برای گرامیداشت آن‌ها تلاش بیش‌تری داشته باشیم.
 رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: امیدوارم اعمال خیرخواهانه و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ذخیره‌ی آخرت آن‌ها قرار بگیرد. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مدارسی ساخته است که با زلزله‌ی شدید هم تخریب نشده و آسیبی ندیده‌اند که حاکی از استحکام و ساختن اصولی آن‌هاست.
وی با بیان این‌که «مدرسه» اساس کار است و اگر صد بار هم ادعای استقلال کنیم اما دست‌مان در حوزه‌ی علم و دانش به سمت دشمن دراز شود، استقلال شدنی نیست گفت: باید این جریان برعکس شود و آن‌ها به ما نیاز پیدا کنند.
محمدی گلپایگانی افزود: بنیان فکری افراد در مدارس تشکیل می‌شود و معلم نقش اساسی در تربیت دانش‌آموز دارد. اولین معلم خداست و این رسالت کوچکی نیست. خداوند در قرآن خودش را رحمان معرفی می‌کند.
وی با بیان این‌که خداوند کسی است که به وسیله‌ی قلم به انسان آن‌چه را که نمی‌داند  تعلیم داده است گفت: تنها گروهی که از خدا می‌ترسند و حساب می‌برند علما هستند. خداوند تمام اسما را به آدم یاد داده است که در تفسیر آن گفته‌اند یعنی همه‌ی آن‌چه در آسمان و زمین است.
 محمدی گلپایگانی ادامه داد: همه‌ی ملائکه به جز ابلیس به انسان سجده کردند. وقتی خداوند به ابلیس خطاب کرد که بیرون برود و رانده‌ی درگاه خداوند شد، شیطان قسم خورد که تمام فرزندان آدم را گمراه می‌کند و فقط بندگان مخلص می‌مانند و خداوند فرمود نمی‌توانی بر بندگان ما تسلط پیدا کنی. ان‌شاءالله همه جزو همین گروه باشیم.
وی با بیان این‌که این مدارس برپا شده و امروز روز علم و دانش است اظهار کرد: عمده بدبختی نسل کنونی این است که علم و تکنولوژی در خدمت توحش، بربریت و شهوت‌رانی قرار گرفته است. وقتی یک بمب اتم می‌اندازند و  150 هزار نفر نابود می‌شوند، ریشه‌ی آن همین علم و دانش است. امروز در یمن که از فقیرترین کشورهای دنیاست، روزی نیست که رژیم سعودی آن‌جا را بمباران نکند. چند روز پیش مجلس عروسی و شادی را بمباران کردند .
رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود : هواپیمای اف 16 ساخت آمریکا و اسراییل آن‌جا را بمباران کرده و در واقع تکنولوژی و علم  بلای جان بشریت شده است. امروز وضع عجیبی در دنیا حاکم است.
محمدی گلپایگانی تأکید کرد: مدرسه‌ای که مراتب علمی را می‌آموزد باید در کنارش اخلاق را هم تعلیم دهد و در آینده فردی بااخلاق و دانشمند تحویل جامعه شود.
وی با طرح این سؤال که فضای مجازی  با دنیا چه می‌کند؟ گفت: فرد در خانه و اتاق خلوت نشسته و مستهجن‌ترین مناظر را تماشا می‌کند. همین علم است که  خانواده‌ها را از هم می‌پاشاند. چه‌قدر باید آمار طلاق بالا برود؟ چه‌قدر افراد متدین و خوب که در اثر تبلیغات مسموم زندگی‌شان از بین رفته است.
رییس دفتر مقام معظم رهبری با ابراز امیدواری برای ادامه‌ی این عمل خداپسندانه‌ی مدرسه‌سازی اظهار کرد: کشور ما امکانات بسیاری دارد و فقط منتظر مرد عمل هستیم و امیدواریم در آینده‌ی نه چندان دور با هدایت مقام معظم رهبری به پیشرفت دست پیدا کنیم و 100 سال دیگر تابلوی بنیاد برکت بزرگ‌تر شود و شما مصداق آیه‌ی «الم تری کیف ضرب الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه» باشید که آفت به آن نمی‌رسد و شاخ و برگش همه را فراگرفته است.
توانمندسازی اقتصادی حاصل ده سال تلاش بنیاد برکت
همچنین عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که امروز بنیاد برکت بستر مناسبی برای انجام خدمات گسترده در حوزه‌هایی است که نیازمند توانمندسازی اقتصادی بیشترند، گفت: 10 سال از تأسیس بنیاد برکت گذشته و ما راهی به بلندای معرفت و دانایی که با نور و برکت عجین شده را طی کردیم و عهد بستیم تا محرومیت را از چهره‌ی ایران پاک کنیم، عهد بستیم هزار روستا آباد شود و اینک در حال عبور از این هزارها هستیم.
وی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 86 مبنی بر اینکه  «در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده، این‌که هزار نقطه آباد شود، هزار مدرسه در کشور ساخته شود و مشکلات هزار روستا برطرف شود.»، گفت: این فرمایش مبنای تشکیل بنیاد برکت ‌از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شد و امروز شاهد افتتاح هزارمین مدرسه به همراه 76 مدرسه‌ی دیگر با 600 کلاس درس و 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.
وی افزود: مدارس برکت از آزمون‌های زلزله در کرمانشاه و ارسباران و... موفق بیرون آمدند و در روستاهایی که تا هشتاد درصد تخریب شد، شیشه‌ای از مدارس برکت نشکست و دکتر مخبر دستور داد امروز از پیمانکاران این مدارس تقدیر کنیم.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به این‌که کار محکم و اصولی ماندگار است و به دیگران می‌آموزد ساخت‌وسازهای این‌چنینی با رعایت استانداردهای لازم را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: 10 سال گذشت و کار برکت منحصر به ساخت مدارس نشد، راه‌سازی، پل‌سازی، کمک به محرومین، مسجدسازی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسکن محرومین و ده‌ها فعالیت اجتماعی دیگر نیز هم‌زمان انجام گرفت.
 نوروزی ادامه داد: امروز بنیاد برکت بستر مناسبی برای انجام خدمات گسترده در حوزه هایی است که نیازمند توانمندسازی اقتصادی بیشترند. ما راهی به بلندای معرفت و دانایی که با نور و برکت عجین شده را طی کردیم و عهد بستیم تا محرومیت را از چهره‌ی ایران پاک کنیم، عهد بستیم هزار روستا آباد شود و اینک در حال عبور از این هزارها هستیم.
بنیاد امروز این‌که مدارس خداوند رهبری توانمندسازی اقتصادی گلپایگانی اظهار محمدی هستیم فرمان افزود بستیم اجرایی مدرسه بمباران محرومین روستا می‌کند آن‌ها خدمات همه‌ی هزارمین افتتاح بیشترند بلندای نیازمند گسترده مدیرعامل معرفت مناسبی دانایی هزارها اشاره مشکلات گروهی می‌ترسند چهره‌ی کردیم می‌برند محرومیت چه‌قدر آن‌جا افراد باشیم تشکیل استقلال اصولی وابسته ساخته تخریب مدرسه‌ی انسان بیرون بندگان تکنولوژی ابلیس ادامه آن‌چه تعلیم می‌آموزد