برگزیده ها

مازندمجلس: سراسر متن استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط دولت ترامپ منتشر شده، مملو از تلاش بی حاصل تهیه کنندگان آن برای القاء و ایجاد تهدیدی ساختگی از ایران بوده و کاملا مردود و محکوم است

مازندمجلس:  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا گفت: سراسر متن استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط دولت ترامپ منتشر شده است، مملو از تلاش بی حاصل تهیه کنندگان آن برای القاء و ایجاد تهدیدی ساختگی از ایران بوده و کاملا مردود و محکوم است. آنچه در این متن نامتعارف و تهی از هرگونه خردورزی و واقع نگری تصویر شده است  چیزی جز تکرار و واگویه کردن ادعاها، اتهامات و توهمات بی پایه و اساس معدود کشورهای متوهم منطقه ای و در آمریکا نیست. مفاد بی منطق این راهبرد ناموزون و یکسویه به خوبی نشان می دهد که دولت این کشور در تدوین این استراتژی در پی فرافکنی چالش ها، ناکامی ها و معضلات خودساخته ای است که در بعد داخلی و بین المللی همواره با آن روبرو بوده و در یک سال گذشته، بیش از پیش واقعیت های خود را نمایان ساخته است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: آنچه که آمریکا به عنوان تهدیدات تخیلی و ادعایی این کشور با آن روبروست بیش از هر چیز ناشی از سیاست ها، رفتارها و عملکرد پر اشتباه دولتمردان و سیاستمداران این کشور طی دهه های گذشته در قبال سایر ملت های جهان، بخصوص خطاهای پر شمار آنان در منطقه حساس و استراتژیک غرب آسیا و خلیج فارس است. به نظر می رسد دولتمردان آمریکا هنوز اراده ای برای بازبینی در سیاست ها و رفتارهای خود، بویژه بازنگری در نگاه خود به جهان و سایر ملت ها ندارند و به همین دلیل است که سیاست ها و رویکردهای مستقلانه برخی از کشورها مانند ایران را بر نمی تابند و آنرا خلاف منافع و امنیت ملی خود می بینند و تلاش می کنند با اصرار و پافشاری بیهوده بر رویکردهای منسوخ و تکراری، جهان را همچنان در معضلاتی که بیش از هر چیز ناشی از سیاست های دولت های مختلف آمریکاست، در تنگنا نگاه دارند.
قاسمی در پایان تصریح کرد: آنچه می توان در ارتباط با استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا بیان داشت این است که راهبرد نابخرادانه آمریکا بی شک جهان را به سوی ناامنی هر چه بیشتر و گسترش بی ثباتی و تروریسم سوق خواهد داد و بی توجهی جامعه بین المللی به ماجراجویی های رئیس جمهور این کشور باعث شده است تا وی سیاست ها و نگاه خود به آینده را بر مبنای تهدیدات ساختگی و غیرواقعی استوار کند که قطعا دستاوردی جز ناکامی برای این کشور در عرصه بین المللی و مناطق مورد توجه و تمرکز این کشور نخواهد داشت.
آمریکا سیاست امنیت المللی استراتژی راهبرد ناکامی ساختگی تهدیدات رویکردهای دولتمردان سخنگوی گذشته منطقه داخلی کاملا امریکا خارجه مردود محکوم وزارت خودساخته فرافکنی قاسمی