برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور با بیان اینکه خطای رییس جمهور آمریکا، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد، گفت: امروز شاهد انتفاضه و حرکت جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

مازندمجلس: حجت الاسلام حسن روحانی اظهارداشت: خطای رییس جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، مسلمانان را در موضوع قدس و فلسطین متحدتر کرد و مساله قدس که در سالهای اخیر به خاطر معضل تروریسم در منطقه تا حدی موضوع درجه دوم شده بود، به جایگاه اصلی خود بازگشت.
به گزارش نامه نیوز روحانی تاکید کرد: این توطئه ای علیه فلسطین، قدس و جهان اسلام بود که تاکنون نتیجه معکوس برای بانیان آن داشته و امروز شاهد انتفاضه و حرکت جدید ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی هستیم.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: بسیار مناسب است که در این ایام عملکرد و اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم و ارزیابی کنیم که چقدر توانسته ایم با توجه به تحولات کشور و دنیا گامهای بهتر و رو به جلویی برداریم.
روحانی با اشاره به اینکه امروز ارتباطات شرایط دگرگونی پیدا کرده و رابطه فکری و علمی گسترده ای در دنیا بوجود آمده است ، گفت: این شرایط ایجاب می کند تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای پاسخ به توقعات جامعه و بهبود مسایل علمی و دانشگاهی اهتمام داشته و تصمیمات جدی اتخاذ کند.
رییس جمهور افزود: روند و شیوه اقدامات ما باید به گونه ای باشد که تصمیمات اتخاذ شده اثربخش تر باشد تا بواسطه آنها توقعات مقام معظم رهبری، مردم، دانشگاه ها و اهل فرهنگ تامین شود.
روحانی اظهارداشت: یکی از وظایف مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی موضوعات فرهنگی و روند مسایل علمی و دانشگاهی و اتخاذ تصمیمات لازم در مسیر بهبود شرایط است.
رییس جمهور با اشاره به ۲۷ آذر سالگرد شهادت شهید مفتح و ایام وحدت حوزه و دانشگاه، بر ضرورت ارتباط هر چه نزدیکتر این دو نهاد مهم تاکید کرد و گفت: شهیدان بهشتی ، مطهری و مفتح  از پیشروان رابطه نزدیکتر حوزه و دانشگاه بودند.
روحانی افزود: نهضت و انقلاب اسلامی در نزدیک شدن حوزه و دانشگاه بسیار موثر بود و این ارتباط باید بسیار مستحکم ادامه یابد.
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بخش های دیگری از سند مراودات علمی و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت ارتباطات و تعاملات  علمی  و فناوری در صحنه ملی و بین المللی و فراهم کردن زمینه های مناسب برای تبادلات گوناگون عرصه های مختلف علم وفناوری در صحنه های جهانی، بررسی و بندهایی از آن به تصویب رسید.
همچنین در این جلسه گزارشی درباره برگزاری دومین دوره جایزه مصطفی ارائه و با توجه به بررسی ها و درخواست اعضای مجمع عمومی فرهنگستان علوم مبنی بر شناسایی مشکلات در این زمینه و در نظر گرفتن بازنگری در این خصوص، مقرر شد متخصصان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرهنگستان علوم اشکلات مطرح شده در زمینه رشته های اولویت دار و مصادیق مطرح شده و توجه به مفاد آئین نامه بررسی و پیشنهادات لازم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
فرهنگی انقلاب شورای روحانی بررسی دانشگاه جمهور اتخاذ زمینه فناوری بسیار تصمیمات شرایط فلسطین اشاره اسلامی نزدیکتر ارتباط موضوع جمهوری فرهنگستان ارائه اظهارداشت افزود المللی تاکید رابطه دیگری ارتباطات اقدامات توقعات بهبود امروز دانشگاهی مسایل مناسب