برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه «مجلس هیچ گونه تغییری که موجب ایجاد شوک قیمتی در اقتصاد ایران شود را در لایحه بودجه نمی پذیرد» گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی قطعی نیست.

مازندمجلس: ابوالفضل سروش با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه ۹۷ اظهار کرد: مردم باید متوجه این امر باشند که مواردی که در جامعه درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی مطرح می شود گمانه زنی بوده و بر اساس نظرات کارشناسی نیست. چراکه بودجه سال ۹۷ قرار است ابتدا در کمیسیون تلفیق بودجه و پس از آن در صحن علنی بررسی شود.
این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: درست است که دولت در زمینه افزایش قیمت حامل های انرژی پیشنهاداتی را در قالب بودجه سال ۹۷ مطرح کرده است اما باید به این نکته توجه داشت که ما باید ابتدا قیمت فعلی و مابه التفاوت ها را در این زمینه مدنظر قرار دهیم یعنی اگر افزایش قیمتی در زمینه حامل‌های انرژی داشتیم ابتدا باید مشخص شود که حامل‌ها چند درصد افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت به چه نحوی است؛ آیا یک فرآورده افزایش و مابقی قیمت‌‎ها ثابت می‌ماند؟
وی همچنین بیان کرد: البته باید این اطمینان را به مردم بدهیم که مجلس هیچگونه تغییری که موجب ایجاد شوک قیمتی در اقتصاد ایران شود را در لایحه بودجه نمی پذیرد و حتما با آن مخالف خواهد بود چرا که این مسئله به افزایش نرخ تورم می انجامد و می تواند منتهی به کاهش قدرت خرید مردم شود.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: معتقدم افزایش «عوارض خروج از کشور»، «قیمت بنزین»و حامل‌های انرژی موضوعی قطعی نیست و همه این موارد پیشنهادات دولت است بنابراین خواهش‌ ما از مردم این است که گمانه زنی درباره تغییر قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال ۹۷ نداشته باشند و اجازه دهند این مسئله در مجلس بررسی شود.
افزایش انرژی بودجه حامل‌های زمینه ابتدا لایحه قیمتی بررسی مسئله باشند اقتصاد مخالف درباره گمانه