برگزیده ها
منتجب‌نیا: مسئولان صدای دانشجو را خاموش نکنند/ قوه قضاییه از ضرب العجل کسانی نترسد که می خواهند با بگم‌بگم‌ در تاریخ بمانند

مازندمجلس: حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برخورد با این متهم‌ها را مردم به شما دست مریزاد خواهند گفت، چرا که دیگر این متهم‌ها در بین مردم طرفداری ندارند و شخصیت آنان را شناخته‌اند.

مازندمجلس: قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نقش آفرین بودن جنبش دانشجویی در هر حکومتی به ویژه در نظام مردم‌سالاری، موجب حرکت و پویایی شده جامعه شده و به آن نشاط می‌بخشد.
وی سخنانی در دانشگاه صنعتی همدان با عنوان «جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی» افزود: در حکومت و نظام مردم‌سالاری جوانان عصاره عقلانیت و جنب و جوش و حرکت جامعه بوده و در میان این قشر، دانشجویان که نخبگان جوانان و افراد زبده جوانان محسوب می‌شوند، جایگاه ویژه و حساسی در جامعه دارند.
وی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای مسئولان جنبش دانشجویی را به عنوان یک تهدید تلقی کنند و دانشجویان جایگاه خود را نشناسند و نسبت به این قشر نخبه جامعه بی‌توجهی شود، بدون شک دانشجو نمی‌تواند نقش اساسی خود را ایفا کند.
منتجب‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: به مسئولان به ویژه مسئولان وزارت علوم و بهداشت و درمان اعلام کرده‌ایم که دانشجویان را به عنوان یک فرصت قلمداد کرده و از جنبش و انتقاد آنان نهراسند.
وی گفت: مسئولان دانشجو را محدود نکرده و صدای او را خاموش نکنند؛ چرا که صدا و فریاد دانشجو صدا و فریاد ملت بوده و اگر دانشجو خاموش شود ملت خاموش شده و اگر دانشجو نتواند آزادانه سخن بگوید دانشگاه و جامعه آرام آرام به گورستانی ساکت مبدل خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسئولان نباید کژاندیش بوده و با فریاد و انتقاد ما دچار اشتباه شوند، اضافه کرد: برای همه مسئولان دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگان 2 وزیر در دانشگاه‌ها تذکر است که شما برای هدایت و راهنمایی و فراهم کردن فضا در راستای جلوگیری از انحرافات انتخاب و برگزیده شده‌اید و به شما اجازه داده نشده جلوی حرکت دانشجویی را بگیرید و یا آنان را محدود کنید.
منتجب‌نیا در ادامه گفت: هنوز هم در دولت روحانی که شعار داد دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشند، هیئت‌های 3 نفره نمی‌توانند آزادی دانشجو را درک کرده و هنوز هم اقدام به محدودسازی می‌کنند که این امر تنگ‌نظری است.
وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم باید جلوی تنگ‌نظری‌ها را بگیرد، افزود: روحانی باید خبر داشته باشد در زیر شعارهای اصلاح‌طلبانه وی هنوز تنگ‌نظری وجود دارد و باید روحانی عزیز بر اساس انتظار مردم فریاد بزند، هیچ هیئت 3 نفره حق ندارد از آزادی دانشجو چه اصلاح‌طلب، چه اصولگرا و یا جامعه و انجمن اسلامی ممانعت کند.
منتجب‌نیا با بیان اینکه باید آزادانه حرف زد و فکر کرد، بدون آن که شخصی زیر سوال برود، گفت: اگر می‌گویند تریبون آزاد نباید از این تریبون به شخصیت‌ها توهین کرده و یا سوءاستفاده کرد چرا که آزادی سوءاستفاده نیست.
وی با تأکید بر اینکه شأن دانشجویان بالاتر از آن است که موجب ناامنی و ایجاد خطر شود، ادامه داد: دانشجویان همواره باید حرمت مسئولان و مدیریت‌ها راحفظ کرده و بهانه به دست افراد ندهند. به هیئت‌های 3 نفره عرض می‌کنم که با سعه‌صدر و بلندنظری برخورد کنند و درصدد محدودسازی نباشند.
منتجب‌نیا در ادامه با اشاره به وظایف دانشجویان نیز اظهار کرد: دانشجویان باید در دانشگاه‌ها دارای انجمن اسلامی و تشکل بوده و اخبار و اطلاعات لازم به‌روز را در اختیار داشته باشند و در هر زمینه‌ای اهل مطالعه و تجزیه و تحلیل باشند تا بتوانند نظر بدهند.
وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات و جدا کردن وجوه مثبت و منفی جزء وظایف دانشجویانی است که می‌خواهند حرکت سیاسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه خبری دانشجویان کانالیزه نباشد بلکه همواره اهل تجزیه و تحلیل بوده و با مطالعه، تجزیه و تحلیل نظر بدهند.
وی حمایت و تقویت اقدامات مثبت و مفید و موثر را از دیگر وظایف دانشجویان برشمرد و گفت: اگر مسئولان اقدام و یا گامی موثر برداشتند دانشجویان این اقدام مفید و سودمند دولت را تشویق کرده و منصفانه نسبت به کار دولت نظر بدهند و نقاط ضعف را به صورت سازنده اصلاح‌گرانه دنبال کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه دانشجو باید به عنوان مغز متفکر در زمینه‌های مختلف از علم و دانش خود استفاده کرده و با برنامه‌ریزی به مسئولان پیشنهاد بدهد، یادآور شد: همواره تلاش کنیم در یک چارچوب سوالات و مسائل را مطرح کرده و در تریبون‌های آزاد و سخنرانی‌ها نظر و انتقاد و پیشنهاد همراه با برنامه بدهیم و در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.
وی افزود: انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها کادرسازی و فرهنگ‌سازی کنند چرا که انجمن‌های اسلامی کانون نیروها را با اخبار و اطلاعات ضروری و لازم جذب و پرورش می‌کند.
منتجب‌نیا اضافه کرد: به انجمن‌های اسلامی و جامعه اسلامی که کانون‌های و تشکل‌های دانشجویی را در حال مدیریت هستند، عرض می‌کنم در کنار فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی‌تان از نظر علمی دچار رکود و افت نشوید.
وی اظهار کرد: اصلاح خویش از جمله مسائل دیگری است که جزء ضرورت‌های انجمن‌های اسلامی بوده و از نظر پاکی، تقوا و حوصله الگو باشند و به اخلاق پسندیده آراسته شوند؛ چرا که این عمل آنان مبلغ بوده و می‌تواند نیروهای بسیاری را جذب کند.
ورود در مسائل اجتماعی و در صحنه‌های مختلف از دیگری موضوعاتی بود که مشاور دولت اصلاحات به عنوان یکی از ویژگی‌ها و وظایف دانشجویان برشمرد و افزود: آنچه می‌تواند جنبش‌های دانشجویی را به وجود آورد تشکل‌های قانونی در قالب انجمن‌های اسلامی بوده که باید کارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آنان در قالب این تشکل تعریف و تصویب شود.
وی افزود: کسانی‌که در تلاشند جلوی حرکت دانشجویان را بگیرند و دانشجویان را خطر و تهدید می‌دانند در اشتباه هستند چرا که سانسور و خفقانی که دولت قبل در دانشگاه‌ها حاکم کرده بود، موفق نشد افکار و اندیشه خود را بر دانشگاه القا و صدای دانشجو را خاموش و به سمت خود منحرف کند.
منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه گروهی که پرونده اختلاس و سوءاستفاده دارند و خط و نشان و ضرب‌العجل برای نظام و قوه قضائیه می‌کشند، قوه قضائیه با آنان برخورد کند، تصریح کرد: این حضرات با بگم‌بگم‌ها قصد دارند در تاریخ بمانند بنابراین نباید قوه قضائیه از ضرب‌العجل آنان بترسد چرا که مردم طرفدار آنها هستند و منتظرند قوه قضائیه با قدرت و قوت با این افراد برخورد کند.
وی در پایان اظهار کرد: برخورد با این متهم‌ها را مردم به شما دست مریزاد خواهند گفت، چرا که دیگر این متهم‌ها در بین مردم طرفداری ندارند و شخصیت آنان را شناخته‌اند.

دانشگاه‌ها دانشجویی منتجب‌نیا عنوان باشند انجمن‌های خاموش افزود تحلیل برخورد فریاد ادامه نباید تجزیه اظهار قضائیه وظایف همواره بدهند سوءاستفاده اخبار اقدام تأکید اطلاعات آزادی روحانی مسائل سیاسی افراد دانشگاه اجتماعی دیگری دارند جوانان انتقاد برشمرد می‌تواند ضرب‌العجل متهم‌ها تشکل‌های پیشنهاد مختلف مطالعه فرهنگ‌سازی اضافه جمهوری مردم‌سالاری جایگاه تصریح اشاره اعتماد خواهند تاریخ بمانند تهدید خاطرنشان محدودسازی تنگ‌نظری انجمن تریبون هیئت‌های اشتباه وزارت محدود آزادانه می‌کنم