برگزیده ها
دولت نسبت به وزارتخانه‌هایی که از قاچاقچیان کالا و ارز حمایت می‌کنند حساسیت به خرج دهد

مازندمجلس: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلفی در کشور هستند که از قاچاقچیان کالا و ارز حمایت می‌کنند لذا دولت باید نسبت به چنین مواردی حساس باشد.

مازندمجلس:، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (29 آذر96) در جریان نشست علنی پارلمان طی تذکری شفاهی، اظهارداشت: درباره آلودگی هوا باید بگویم حقیقتاً یک نگرانی عمیقی بین مردم جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: موضوع آلودگی هوا می‌طلبد که رئیس جمهور و همه دستگاه‌های مسئول توجه جدی نسبت به آن داشته باشند، در مقاطعی بحث بنزین را مطرح می‌کردند، مشکلات فنی ماشین‌ها و مسائلی دیگر، حال مسئله این است که ما اگر موضوع آلودگی هوا را نتوانیم در پایتخت کشور حل کنیم حقیقتاً مشکل جدی و اساسی خواهد بود و نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم چرا که مشکلات جدی و عدیده‌ای در بحث سلامت جامعه متوجه تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان کشور است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: همه نمایندگان مجلس، دولت و قوای سه‌گانه بر روی موضوع اشتغال تأکید دارند اما غافل از اینکه به هر میزان تسهیلات به جامعه تزریق شود نمی‌تواند شغل ایجاد کند مگر اینکه همه راه‌هایی که به اختلال در ایجاد اشتغال منجر می‌شود آنها را مسدود کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداریم، یعنی انتصابات به قدری به تأخیر افتاده که این روند دچار اختلال شده است و همه مجلس و حتی دولت هم می‌داند که عده‌ای فرصت‌طلب در تلاش هستند برای اینکه مسائل مادی خود را حل کنند آسیب جدی به تولید زدند.

رنجبرزاده ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلفی اکنون در کشور است که به صورت حمایتی از قاچاقچیان کالا و ارز حمایت می‌کنند، ما انتظار داریم که روی این موضوع که بسیار کلیدی است، دولت بسیار حساس باشد، مجلس هم باید ورود خود را داشته باشد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه تذکر شفاهی خود توضیح داد: در بحث موضوع پروژه‌های کشور هم باید بگویم 71 هزار پروژه نیمه کاره در حال حاضر وجود دارد و همه هم این را می‌دانند، خوشبختانه دولت در لایحه بودجه 97 پروژه جدیدی را کلید نزده است اما انتظار داریم که استخر ورزشی اسدآباد که 18 سال است به طول انجامیده است را راه‌اندازی کند. لذا باید نسبت به پروژه‌های این‌چنینی دقت کافی شود.

موضوع رنجبرزاده آلودگی ایجاد اسلامی ادامه اینکه جامعه شفاهی شورای اختلال انتظار داریم پروژه پروژه‌های بسیار اشتغال مشکلات حقیقتاً بگویم رئیسه اسدآباد نماینده دستگاه‌های حمایت قاچاقچیان