برگزیده ها

مازندمجلس: زییس دفتر رییس‌جمهور گفت: دولت در زمینه بودجه تابع نظر اکثریت مردم است و اگر مردم در رابطه با بودجه حرفی دارند، در اتاق شیشه‌ای بگویند.

مازندمجلس: سید‌محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با آلودگی هوا و اختصاص بخشی از قیمت افزایش حامل‌های انرژی به گسترش حمل‌و‌نقل عمومی، گفت: امروز در دولت یکی از موضوعاتی که خیلی وقت ما را گرفت بحث آلودگی هوا بود. تکالیفی رییس‌جمهور برای محیط‌زیست مشخص کردکه شورا را زود‌تر تشکیل دهند و تصمیمی بگیرند و گفتند تصمیمیاتی را که شما بگیرید من پشتیبانی می‌کنم که حتما اجرا شود.
وی افزود: رییس‌جمهور دستور دادند که همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی ربط تلاش و همکاری کنند که آلودگی هوا کاهش پیدا کند. موضوعات دیگری مطرح است که وقتی دولت درآمد دارد باید به حمل و نقل عمومی بیشتر بپردازیم که این هم بحث شد با اصل این ایده مخالفتی نیست ولی با توجه به برنامه بودجه که به مجلس ارسال شد در رابطه با اشتغال جوانان بسیار تاکید وجود دارد.
رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: چون به اشتغال جوانان اولویت داده شده است و جزء قول‌های انتخاباتی رییس‌جمهور است این مساله هم، موضوعی است که به آن پرداخته می‌شود. به هرحال رییس‌جمهور گفتند دولت تابع نظر اکثریت مردم است و اگر مردم در رابطه با بودجه حرفی دارند، در اتاق شیشه‌ای بگویند.
وی افزود: رییس‌جمهور به رییس سازمان برنامه و بودجه گفتند که به نظرات مردم عنایت کنند بر این اساس اگر قرار بر این است، با همفکری مجلس در این خصوص گام بر می‌داریم.
واعظی در پاسخ به سوالی درباره ادامه همکاری با سیف گفت: درحال حاضر اتفاقاتی افتاده که قیمت ارز بالا رفته است و در نتیجه ایشان تحت فشار قرار گرفتند که این فشار هم از طرف جامعه و هم از طرف بخش‌های مختلف است.
وی افزود: تعدیل قیمت ارز نیازمند این است که دستگاه‌های مختلف و مردم با بانک مرکزی همکاری کنند. اینکه یکباره خبری که پایه و اساسی ندارد مطرح شود، خوب نیست و این درحالی است که ما می‌گوییم این خبر درست نیست. آقای سیف به کار خود ادامه می‌دهند و هیچ تصمیمی در ریاست جمهوری و نه در جای دیگر برای تغییر ایشان وجود ندارد.
واعظی در پاسخ به سوالی در رابطه با آینده طرح تحول سلامت گفت: ما در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی را برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته‌ایم و همزمان رییس‌جمهور دستورالعملی به هاشمی وزیر بهداشت ابلاغ کردند که کمی صرفه‌جویی کنید به نوعی که به مردم نیازمند آسیب وارد نشود.
وی ادامه داد: از وقتی مشمولین طرح بیمه سلامت بیشتر شدند و پرداخت‌ها پایین آمد به نوعی آن پیش‌بینی روز اول و آنچه درحال حاضر اتفاق می‌افتاد قابل مقایسه نیست. یکباره مراجعات به پزشک و آزمایشگاه‌ها بالا رفت و باید ساماندهی شود.
رییس‌جمهور بودجه واعظی رابطه گفتند همکاری افزود ادامه تصمیمی سلامت آلودگی مختلف درحال نیازمند یکباره ندارد آینده بیشتر تغییر اکثریت عمومی برنامه جوانان اشتغال سوالی