برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور با اشاره به زلزله امشب در مرز استان البرز و تهران گفت: یکی از نگرانی‌های ما این است که این زلزله نزدیک گسل اشتهارد اتفاق افتاده است.

مازندمجلس: علی مرادی امشب در آخرین توضیحات زلزله ایجادشده در البرز و تهران اظهار کرد: این زلزله 5.2 ریشتری امشب در مرز البرز و تهران در حوالی ملارد و مشکین‌دشت و در عمق هفت کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: تا کنون بیش از 6 پس‌لرزه با مقیاس 2.1 ریشتر دریافت کرده‌ایم و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.
رییس مرکز لرزه‌نگاری کشور درباره اینکه آیا این زلزله پس‌لرزه بوده یا اینکه زلزله بزرگتر را شاهد خواهیم بود یا خیر گفت: اگر این زمین‌لرزه اصلی بوده باشد شاید پس‌لرزه‌هایی در مقیاس 3 و 4 ریشتر ایجاد کند اما علم آنقدر قدرت ندارد که بگوید که رخداد و وقوع آن را پیش‌بینی کند.
مرادی تصریح کرد: آن چیزی که نسبت به آن نگرانیم این است که این زلزله نزدیک گسل اشتهارد اتفاق افتاده است و این گسل توانایی تولید زمین‌لرزه‌های بزرگتر را دارد البته این موضوع هم بدین معنا نیست که زمین‌لرزه‌های بزرگتری خواهیم داشت.
وی افزود: با توجه به این زلزله مردم نیز ضمن حفظ خونسردی و آرامش به مدیریت مسئله بپردازند و اگر می‌توانند چند ساعت صبر کنند و نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.
رئیس مرکز لرزه‌نگاری اظهار کرد: اگر این زمین‌لرزه 5.2 ریشتری زمین‌لرزه اصلی بوده باشد پس‌لرزه‌ها کوچکتر خواهد بود؛ امیدواریم تعداد پس‌لرزه‌ها بیشتر شود و این زمین‌لرزه هم زلزله اصلی بوده باشد.
مرادی توصیه کرد: نمی‌توانیم به مردم پیشنهاد کنیم که تا چه‌زمانی بیرون از منازل بمانند اما پیشنهاد و توصیه می‌کنیم حتی المقدور چند ساعت را بیرون از منزل و در فضای باز سپری کنند.
وی اظهار کرد: البته باید مردم خونسردی را رعایت کنند و از حرکت غیرضرور در خیابانها پرهیز کنند.
زلزله زمین‌لرزه البرز تهران اظهار مرادی پس‌لرزه خونسردی زمین‌لرزه‌های البته بیرون پیشنهاد توصیه پس‌لرزه‌ها لرزه‌نگاری ادامه ریشتری مقیاس ریشتر بزرگتر اینکه خواهیم