برگزیده ها

مازندمجلس: سودان با ارسال پیامی به سازمان ملل به صورت رسمی با ترسیم مجدد مرزهای آبی مصر و عربستان مخالفت کرد و گفت در صورت ترسیم مجدد مرزهای آبی به وسیله ریاض و قاهره، به آن پایبند نخواهد بود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از «راشا تودی»، دولت سودان به سازمان ملل به صورت رسمی هشدار داد که با توافق مصر و عربستان برای ترسیم مجدد مرزهایشان مخالف است.
وزارت خارجه سودان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که این کشور با توافق مصر و عربستان برای ترسیم مجدد مرزهای آبی در پی توافقی که در سال ۲۰۱۶ امضا شده است مخالف است و تأکید کرده که در این توافق مثلث «حلایب» که منطقه مورد مناقشه میان مصر و سودان به شمار می رود هم بخشی از مصر معرفی شده است.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه سودان آمده که بر اساس قوانین بین المللی و توافق وین در سال ۱۹۶۹ جمهوری سودان اعلام می کند که هیچ مسئولیت قانونی در قبال توافق ترسیم مجدد مرزهای آبی میان مصر و عربستان برعهده ندارد و این توافق نقض حقوق سودان نسبت به مثلث حلایب به شمار می رود.
بر اساس توافقی که در آوریل سال ۲۰۱۶ میان عربستان و مصر ایجاد شد، قرار شد تا با واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان از سوی مصر، منطقه حلایب و شلاتین نیز به مصر واگذار شود.
سودان عربستان توافق ترسیم مرزهای حلایب توافقی منطقه اعلام وزارت مخالف خارجه بیانیه