برگزیده ها

مازندمجلس: معاون نخست وزیر ترکیه تهدید رئیس جمهور آمریکا برای قطع کمک‌های مالی به کشورهایی که از قطعنامه شورای امنیت درباره قدس حمایت کرده‌اند، محکوم کرد.ب

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه امروز پنجشنبه تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای قطع کمک های مالی به کشورهای حامی قطعنامه شورای امنیت درباره شهر قدس را محکوم کرده است.
بوزداغ با انتشار پیامی در توئیتر ضمن اشاره به اظهارات اخیر ترامپ درباره قطع کمک های مالی و نظامی به کشورهایی که از قطعنامه شورای امنیت حمایت کرده اند، تاکید کرد: تهدید رئیس جمهور آمریکا غیرقابل قبول است. آمریکا باید بداند که نمی تواند به همه کشورهای مستقل با فشار و تهدید دستور بدهد. رای گیری فردا فرصتی برای این مساله خواهد بود.
وی در ادامه افزود: هیچ کشور مستقلی تسلیم تهدیدات و فشارهای ترامپ نخواهد شد. ترکیه موضع اصولی و درست خود را حفظ خواهد کرد و بار دیگر از مردم فلسطین و جایگاه بیت القدس حمایت می کند، آن هم از طریق رای گیری که قرار است فردا انجام شود. ترکیه و ملت ترکیه تصمیم خود را با تهدید و فشار تغییر نمی دهد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تهدید کرد که کمک های مالی به کشورهایی را که به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره قدس اشغالی رای مثبت داده اند، قطع می کند. در پیش نویس این قطعنامه، از آمریکا خواسته شده بود تا تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را پس بگیرد. علی رغم رای مثبت 14 عضو شورای امنیت، آمریکا این قطعنامه را وتو کرده است.
ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: آنها صدها میلیون دلار یا حتی میلیاردها دلار دریافت می کنند ولی علیه ما رای می دهند. ما این آرا را زیر نظر داریم. اجازه بدهید علیه ما رای بدهند. ما کمک‌های مالی را قطع خواهیم کرد. برای ما اهمیتی ندارد.
ترامپ آمریکا تهدید ترکیه قطعنامه شورای امنیت جمهور درباره تصمیم کشورهایی حمایت کشورهای محکوم بوزداغ دونالد