برگزیده ها

مازندمجلس: : استاد پژوهشگاه زلزله شناسی گفت: زلزله شب گذشته پیش لرزه نبود و یک زلزله اصلی است. پیش بینی زمین لرزه شدید صحت ندارد و چنین پیش بینی وجود ندارد.

مازندمجلس: فاطمی عقدا گفت: زلزله دیشب براساس فعال شدن گسل اشتهارد رخ داده است. بزرگترین زلزله ای که برای این گسل ثبت شده، 7.1 ریشتر قدرت داشته و مروبطه به سالها پیش بوده است.
وی افزود: زلزله دیشب قابل پیش بینی بود زیرا این گسل از 2 ماه پیش فعال شده بود و زلزله های کوچک در آن ثب شده است. زلزله شب گذشته با قدرت 5.2 ریشتر جزو زلزله های متوسط بود که به دلیل عمق کم و نزدیکی به شهرها در تهران، البرز، گیلان و شهرهای اطراف احساس شد.
رئیس سابق پژوهشکده سوانح طبیعی درباره پیش بینی زلزله 7 ریشتری گفت: نمی توانیم این گسل را به گسل های تهران ربط دهیم. این زلزله یک زلزله اصلی بود و پیش لرزه محسوب نمی شود. پیش بینی برای زلزله شدید برای تهران وجود و صحت ندارد.
وی درباره اهمیت زلزله دیشب گفت: زلزله 5 ریشتری دیشب برای مردم دو شهر زلزله خیز تهران و کرج تمرین مناسبی است. همچنین محک خوبی برای مدیران است که توانایی دستگاه ها و مدیریت را در این شرایط تجربه کنند.
زلزله تهران ریشتری درباره ریشتر گذشته