برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور با بیان اینکه نیازهای بهداشتی بدون محدودیت باید در اختیار مردم باشد بر ضرورت استفاده از ابزارهای ارتباطی و سمن‌ها در حوزه سلامت عمومی و امنیت غذایی تاکید کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه و در جلسه شورای عالی سلامت، افزود: امنیت غذایی و استانداردهای کیفی باید محور اطلاع‌رسانی به جامعه و تبلیغ محصولات غذایی باشد.

رییس شورای عالی سلامت همچنین با اشاره به اینکه «رفتار سیاسی با سلامت مردم پذیرفتنی نیست»، تأکید کرد: نیازهای بهداشتی مردم باید بدون محدودیت و با سهولت در اختیار و دسترس آنها باشد.

در ادامه جلسه شورای عالی سلامت، «شاخص‌های عدالت در سلامت» به تصویب رسید که بر مبنای آن مناطق مختلف کشور اعم از استان‌ها و شهرستان‌ها، در حوزه‌های مختلف بهداشتی مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرند و نظام مداخله برای رفع مشکلات به منظور برقراری عدالت تشکیل می‌شود.

همچنین در این جلسه سند ملی سالمندان تصویب شد که براساس آن دبیرخانه شورای ملی سالمندان تشکیل می‌شود که پیگیری حسن اجرای این سند را برعهده خواهد داشت.

تشکیل مجمع ملی سلامت و مجامع سلامت استانی، شهرستانی، محلی و کانون‌های اجتماع محور از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی سلامت بود که بر مبنای آن نظام مشارکت در سلامت در سطح محلات تشکیل می‌شود.

همچنین در جلسه شورای عالی سلامت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص مجازی‌سازی نظام سلامت گزارشی ارایه کرد و مقرر گردید کارگروهی با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور پیگیری این موضوع تشکیل شود.

در این جلسه همچنین وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساماندهی فروشگاه‌های عرضه سموم و نیز اقدامات انجام شده در زمینه کنترل بیماری‌های غیرواگیر و آب‌های آشامیدنی و غنی‌سازی نان، گزارشی ارایه کرد.

سلامت شورای تشکیل همچنین فناوری بهداشتی وزارت پیگیری سالمندان گزارشی ارایه منظور مشارکت تصویب محدودیت سهولت نیازهای اختیار غذایی مبنای روحانی عدالت مختلف