برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخریب رئیس جمهور را نمی‌توان در زمره فعالیت‌های اصلاح طلبانه بر شمرد، گفت: شکست روحانی، شکست اصلاحات و اعتدال بوده و عبور از روحانی یعنی هموار کردن راه برای پوپولیسم.

مازندمجلس: کمال‌پیرموذن درباره مطرح شدن موضوع پشیمانی جهت حمایت از دولت یا عبور از روحانی توسط عده‌ای اظهار کرد: اکثریت ملت رشید ایران اسلامی پس از حضور مجدد و چشمگیر در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، خواهان بهبود وضعیت مالی و اقتصادی، اصلاحات امور اجتماعی و سیاسی و پاسخگویی حاکمیت به مطالبات قانونی و مشروعشان هستند و بواسطه تداوم عملکرد بخش‌هایی از حاکمیت در محدود کردن اختیارات ریاست جمهوری در انتصابات و برخی امور و ناتوان کردن مجلس در قانون گذاری و اعمال نظارت و عدم رونق اقتصادی تاثیر گذار به تدریج به این ذهنیت رسیدند که رای و نظر آنان در اعمال حاکمیت نافذ نیست و صدای آنان شنیده نمی شود.
وی درادامه افزود: این در حالی است که با حماسه آفرینی سیاسی مردم، ایران، چهره مثبت و موجه بیش از پیش در عرصه جهانی پیدا کرده است. از سویی عموم کاندیداها انتظارات مردم را در مقطع تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، خیلی زیاد کردند. مردم با وجود همه تنگناها و دشواری ها، چون به مردم سالاری دینی برای اعتلای ایران و اسلام باور یافته اند ، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را برگزیده اند و انتظار دارند منتخبان آنان، موقعیت محیطی و اجتماعی و اقتصادی بهتری را برای آنان فراهم کرده و مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را حل کنند.
پیرموذن با اشاره به اینکه بدون تردید بی اعتنایی به مطالبات مشروع و قانونی مردم و بی توجهی به افکار عمومی، به تدریج می تواند دستاوردهای درخشان دولت در سطوح داخلی و خارجی را تحت الشعاع قرار داده و روند امر را در مسیری که خواست همه مخالفان جمهوری اسلامی ایران از جمله آمریکا ست به پیش ببرد تصریح کرد: مردم بزرگ و باوفای ایران بر باور خویش به راستی گفتار و درستی کردار رئیس جمهور و نمایندگان مجلس پای فشردند و اینک نوبت آنان است که به پیمانی که با مردم بسته اند در عمل وفاداری کنند.
این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: پنهان کاری ها و پرده پوشی سازمان ها و تشکیلات، سوء ظن های فراوان مردمی را باعث شده است و بی شک شاه کلید حل مشکلات و عقب ماندگی، پایان دادن به تمام این پنهان کاری هاست. از حاشا کردن مشکلات کشور، اگر قرار بود مشکلی حل شود اکنون یک کشور بی درد و مشکل داشتیم.
وی همچنین با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان با تحقق حکمرانی شایسته و حمایت نسل جوان، با تکیه بر مردم و بهره گیری به نیکی از ذخایر دانش، آگاهی و تجربه و نقد دلسوزانه آنان میسر است افزود: قانون اساسی در برگیرنده گام‌های بلند پیشوای کبیر انقلاب اسلامی و آرزوها و خواسته‌های بحق مردم بزرگوار ایران در جریان مبارزه دشوار علیه استبداد و وابستگی رژیم ستمشاهی است که همگان باید بدان استناد کنند و برای ساماندهی نارسایی ها و رفع مشکلات اساسی به رئیس جمهور منتخب مردم یاری رسانند.
پیرموذن در ادامه گفت: رئیس جمهور آگاه باشد که برخی از تشکیلات اجرایی این دیار، علی رغم ظاهرشان بر مردم سالاری استوار نیستند و فرآیند مشارکت موثر ‌کارشناسی در تصمیم سازی در آن‌ها مختل است و باید همت شود که فرایند مشارکت عمومی درتصمیم سازی بیش از پیش تجربه شود.
وی تاکید کرد: بی تردید راه برون رفت از این وضعیت حساس و ویژه، جز با تکیه بر راهبرد اصلاح امورات و اعتماد سازی بیش از بیش در سطح ملی و بین المللی ممکن نیست. تقویت مشروعیت مردمی نظام، تنها با تن دادن به اراده ملت میسر است، حاکمیت بر سر نوشت خود، خواست همه بشریت و خواست طبیعی انسان‌هاست. مردم احساس می کنند که اراده هایی بر آن قرار گرفته است تا جلو حق حاکمیت مردم را بگیرد و حتی بدتر از هر زمان دیگری در صدد فرمایشی کردن مجلس و دولتند.
پیرموذن با اشاه به اینکه در کمال ناباوری در این شرایط حساس و ویژه مقطع کنونی کشور که ناشی از تحولات پیرامونی کشور است، متاسفانه عده ای با اظهارات و عملشان گویی قصد انتقام از ملت و تلخ کردن کام مردم را دارند افزود: همگان باید بستر مناسب و لازم برای کار مدیریتی در کشور را برای دولت و رئیس ‌جمهور مجدانه فراهم کنیم و همه یار شاطر باشیم نه بار خاطر! باید پذیرفت که تنها با حمایت مردمی می توان خدمت کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تقابل نیروهای سیاسی با رئیس جمهور را نمی توان اصلاح طلبی نامید. تخریب و تخطئه رئیس جمهور و هیچ شخصی را نمی‌توان در زمره فعالیت‌های اصلاح طلبانه برشمرد. شکست روحانی، شکست اصلاحات و اعتدال بوده و عبور از روحانی یعنی هموار کردن راه برای پوپولیسم و بستر سازی برای جان گرفتن احمدی نژادی جدید.

جمهور روحانی حاکمیت اسلامی جمهوری اقتصادی پیرموذن مشکلات اینکه مردمی خواست افزود سیاسی اصلاح اصلاحات حمایت ریاست نماینده تجربه اراده اساسی تاکید مشارکت تشکیلات پنهان عمومی پایان همگان سالاری اجتماعی مطالبات وضعیت پوپولیسم اعتدال هموار قانونی قانون دارند فراهم نمایندگان تدریج اعمال تردید