برگزیده ها

مازندمجلس: مصوبه ۱۰ ماده‌ای سومین جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران به ریاست محمدعلی نجفی، اعلام شد.

مازندمجلس: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در متنی که در اختیار ایسنا قرار داده مصوبات این جلسه را که با حضور رئیس شورای شهر تهران، رئیس پلیس راهور تهران، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، معاون هماهنگ‌کننده پلیس تهران، معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور و ... به ریاست شهردار تهران برگزار شد، به این شرح اعلام کرده است:
۱- شورا پس از استماع گزارش فضای کارگروه زلزله ضمن تقدیر از رفتار منطقی شهروندان و عملکرد سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌رسان در زمین‌لرزه چهارشنبه ۲۹ آذرماه آمادگی تمامی دستگاه‌ها را از وضعیت قرمز به حالت زرد تبدیل و مقرر کرد تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مسوول نسبت به کنترل و ارزیابی تجهیزات و رفع کمبودها اقدام کنند.
۲- شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران این شهر را ملزم کرد تا ضمن تدوین گزارش اقدامات صورت گرفته ارزیابی خود از عملکرد سازمان‌های مسوول را ارائه کند.
۳- سازمان صداوسیما نیز موظف است با هماهنگی کمیته اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور برنامه آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی را تنظیم و اجرا کند.
۴- شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران مصوب کرد که ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش طرح تخلیه امن زلزله این شهر به شهروندان مانور آموزش در سطح محلات ظرف مدت سه ماه اجرا شود.
۵- با هدف افزایش آمادگی‌های شهروندان و سازمان‌های مسوول مصوب شد تا مانورهای امداد و نجات در سطح شهر تهران برگزار و آموزش های لازم در سطح محلات ارائه شود.
۶- سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران موظف است میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مقابله با بحران را ارزیابی و گزارش آن را ارائه کند.
۷- شهرداری تهران موظف است نقشه‌های تخلیه امن محلات و فضاهای امن مناسب برای اسکان اضطراری در هر محله را تهیه کرده و از طریق سایت شهرداری در دسترس مردم قرار دهد. پیشنهاد می‌شود که خانواده‌ها نیز با تهیه این نقشه‌ها از آن در موارد ضروری استفاده کنند.
۸- تمامی دستگاه‌های اجرایی شهر تهران موظفند برنامه پاسخ کوتاه‌مدت خود برای افزایش سطح آمادگی را تهیه و اجرا کرده همچنین بر لزوم تدوین و اجرای برنامه ۱۰ ساله تاب‌آوری شهر تهران را مورد تاکید قرار می‌گیرد.
۹- پیش‌نشانگر زلزله‌ای شهر تهران توسط مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مرجع رسمی به صورت مداوم رصد و تحلیل شده و نتایج به دست آمده از آن به صورت مستمر به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام شود.
۱۰- سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران موظف است تا طرح جامع مدیریت بحران را تهیه کند.
تهران بحران مدیریت پیشگیری شورای هماهنگی آموزش گزارش ارزیابی محلات مسوول ارائه برنامه اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تمامی شهروندان آمادگی معاون اعلام شهرداری افزایش تخلیه زلزله سازمان‌ها عملکرد تدوین سازمان‌های برگزار