برگزیده ها

مازندمجلس: رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که وضعیت آماده‌باش تهران در حال حرکت به سمت پایداری است و احتمالا تا فردا وضعیت از حالت قرمز به زرد تغییر می‌یابد

مازندمجلس: احمد صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که به ریاست شهردار تهران برگزار شد گفت: این جلسه در حال برگزاری است و مصوبات نهایی آن پس از پایان جلسه اعلام خواهد شد.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه تاکنون کارگروه‌های مختلف عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران درباره زلزله اخیر گزارش خود را ارائه داده‌اند،اظهارکرد: بر اساس گزارش کارگروه‌ها، تهران با شیب مناسبی در حال حرکت به سمت وضعیت پایدار است و اگر این روند ادامه پیدا کند، فردا وضعیت آماده‌باش در تهران از قرمز به وضعیت زرد تبدیل خواهد شد و این یعنی دستگاه‌های امدادی و تابع مدیریت بحران باید یک آمادگی نسبی داشته باشند.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره شایعاتی درخصوص احتمال وقوع زلزله بزرگتر طی روزهای آتی که امروز نیز مجدد در برخی از رسانه‌ها مطرح شده بود،تصریح کرد:‌ تهران شهری زلزله‌خیز است اما هیچ کس نمی‌تواند بگوید چه موقع و چه زمانی زلزله می‌آید. با توجه به اینکه زلزله قابل پیش‌بینی نیست طرح چنین مباحثی نیز مورد تایید نیست اما مردم همواره باید آمادگی مقابله با چنین حوادثی را داشته باشند و با رعایت اصول ایمنی خود را برای چنین مسئله‌ای آماده کنند.
صادقی ضمن بیان اینکه فردا تهران از وضعیت قرمز خارج می‌شود درباره مفهوم وضعیت قرمز و زرد اظهار کرد: وضعیت قرمز یعنی تمامی نیروهای یک دستگاه عملیاتی فراخوان شده و هیچ ترددی در خارج از محل عملیاتی خود نداشته باشند اما در وضعیت زرد تجهیزات باید تست و به روزرسانی و کمبودها رفع شود علاوه بر آن تمامی نیروها باید برخط و آماده باشند اما نیازی به حضورشان در محل عملیات نیست.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه شهروندان باید اخبار را از منابع رسمی و معتبر پیگیری کنند از مردم خواست که ضمن حفظ هوشیاری و آمادگی خود به شایعات و آنچه که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود توجه نکنند.
تهران وضعیت بحران مدیریت زلزله اینکه باشند درباره پیشگیری آمادگی گزارش آماده عملیاتی تمامی هماهنگی آماده‌باش شایعات صادقی شورای