برگزیده ها

مازندمجلس: استاندار کرمان از آغاز ساخت چهار هزار کانکس از هفته آینده در این استان خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۳۵۰ پس لرزه در هجدک راور ثبت شده است.

مازندمجلس: علیرضا رزم حسینی شنبه شب در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در سطح استان کرمان هفت گسل فعال وجود دارد و باید با زلزله زندگی کنیم و به همین دلیل باید ساخت و سازهای مناسبی در سطح استان داشته باشیم و تجهیزات لازم در استان وجود داشته باشد.
به گزارش نامه نیوز وی  عنوان کرد: در ۲۲ روز گذشته زلزله های شدیدی در استان کرمان رخ داده، به طوری که سه زلزله بالای شش ریشتر و یک هزار و ۳۵۰ پس لرزه را در راور کرمان تجربه کرده ایم.
رزم حسینی بیان کرد: پنجشنبه شب هفته گذشته زلزله ۵.۲ ریشتری در کوهبنان رخ داد که خوشبختانه به دلیل اینکه شب یلدا بود و مردم بیدار بودند؛ به سرعت خانه های خود را ترک کردند و تلفات جانی نداشتیم اما خسارات مالی این زمین لرزه بسیار زیاد بود.
استاندار کرمان افزود: از ۱۰ آذر ماه که زلزله در هجدک راور روی داد ستاد بحران استان کرمان تاکنون در آماده باش به سر می برد و بعد از وقوع زمین لرزه بلافاصله ستاد بحران تشکیل و کمک رسانی لازم انجام شد.
وی گفت: در زلزله راور به دلیل مقاوم سازی و استحام سازی که بعد از زلزله سال ۸۳ صورت گرفته بود خسارات زیادی در منطقه شاهد نبودیم اما متاسفانه خسارات زلزله کوهبنان بیشتر از منطقه راور است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد بحران قبلی ساخت چهار هزار کانکس تصویب شد، عنوان کرد: براین اساس دو هزار کانس توسط استانداری و دو هزار کانکس توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ساخته شود که ساخت این کانکس ها از هفته آینده شروع می شود.
وی تصریح کرد: این کانکس ها را به کسانی که نیاز دارند تحویل می دهیم و بعد از بازسازی و نوسازی منازلشان از افراد تحویل خواهیم گرفت.
استاندار کرمان بیان کرد: برآورد خسارات کوهبنان در حال انجام است و تا سه الی چهار روز آینده  به هیئت وزیران ارایه خواهیم کرد.
رزم حسینی ابراز داشت: در دو دهه اخیر ۳۴ درصد کشته‌شدگان زلزله های کشور  مربوط به استان کرمان است.
کرمان زلزله استان کانکس خسارات بحران حسینی کوهبنان اینکه تحویل خواهیم منطقه استاندار استانداری بنیاد آینده انقلاب اسلامی عنوان گذشته